usis - mkm
ÜÇÜNCÜ B?NYIL
AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
mühendis mi oluyoruz şimdi?
Kendi kendime söylenirken belki rahatlarım diye buraya yazmaya başladım. Ne diyeceğimi nereden başlayacağımı da bilmiyorum. Şu okulda geçen 4 yıllık vaktime üzülüyorum sadece.
Tıka basa sınıflarda arkasını dönüp hababam tahtayı doldurmaya çalışan hocalar var bizim bölümde. Kim ne anlamış ne öğrenmiş umurlarında değil. Sanki görevleri öğretim değilmiş de biri sorarsa bunu anlattın mı diye evet diyebilmek için anlatıyorlar. Her sene aynı şeyi anlatmak sıkıcı tamam anlıyorum fakat bu da sizin işiniz kusura bakmayın böyle ders anlatmaya hakkınız yok. Bide yoklama alırlar her ders. Sen ne katıyosun ki bana beni burda bekletiyosun. Ders anlatırken dön bi arkana bak sınıfın yarısı uyuyo yarısı telefonla oynuyo. Önde birkaç kişi notları yetiştirmeye çalışıyo. O notları yazmak bi işe yaramıyor hocam. Ben de öne oturup ne yazdığımı bile bilmeden yazdım , o notlar da bi işe yaramıyor zaten çıkmış sorulara bakıp geçiyoruz dersinizi. Sizin tek yaptığınız öğrencileri hapsedip ego tatmini yapmak. Dinletemiyorsunuz kendinizi başarısızsınız, ortalıkta kasılarak yürümeyin boşuna. Adınızın önündeki profmuş bilmem neymiş hiçbir anlam ifade etmiyor bizler için. Kendiniz iyi bir öğrenci olup unvanlar elde etmiş olabilirsiniz ama berbat bir öğretmensiniz bir çoğunuz.
Slaytını açıp lazer tutarak anlatan var. Derslerinde hiçbir şey öğrendiğimi hatırlamıyorum. Rahmi Güçlü de slayttan işliyor ama anlatıyordu yorumluyor keyif alıyordum dersinden. Ne yazık ki bir çoğu slaytı okuyor sadece. E hocam sen o slaytı baştan sona okuyacaksan ver bize biz okuruz boşa zahmet etmeyin. Yoklamayı alın dağılalım.
Bizim okuldaki derslerin çoğunun hiçbir faydası yok. Ne vizelere yardımı oluyor ne de bir şeyler öğrenmemize. Anlattıklarının çoğu sınavda çıkmaz ne de anlattıklarını yorumlayıp düşünmemize bir katkısı olur. Dersin arasında durup gelin sohbet edelim diyen kaç hoca var bizim okulda. Ufuk açacak önümüzü aydınlatacak kaç hoca var
Isı transferini yüksek bir notla verdim ama reynolt nusselt nedir ne işe yarar hiçbir fikrim yok. Okulun büyük bir kısmı da bilmiyor eminim. Şu formülden burayı buluyoruz, şu formülden şurayı, sonuç bu çıkıyor. Ee ne bulduk yani. Bulmaca çözüyoruz sanki. En ufak yorum yapma yetimiz yok.
Akışkan turbo ısı transferi… bu derslerde de genelde hiçbir şey öğrenilmez son hafta bi uygulama yaparlar her şey biter. Yalnızca 3 hafta gelip kitaptan çalışarak yüksek yüksek geçilir bu dersler.
Açıköğretim üniversitesi gibiyiz kabul edelim. Yıldız’ın yalnızca adı var önlem alınmazsa adı da kalmayacak. Bu okulun baştan aşağı değişmesi gerekiyor.
Bir sene sonra belki mühendis olarak işe başlayacağım ama yok yani yalnızca diploma almış olucam bu okuldan. Benim bu okulla işim bitiyor artık ufak ufak kendim için bişey beklemiyorum ama okulda kalan az sayıda kaliteli öğretmenin artık bu işe bir el atması gerekiyor. Ben bu okuldan mühendis olarak çıkacaksam vay bizim okulun haline. Geçtiğim hatta yüksek notlarla geçtiğim derslerin hocaları bile gururla bu dersi ona ben öğrettim diyemez. Hiçbir şey bilmiyorum çünkü. Okulun reklamını yaparken dediğiniz ‘’Mühendis Bakış Açısı’’ koca bir yalan.



gönderen: willsimit - 16/11/2017 - 07:27
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
sadbutnot
(16/11/2017 - 08:13)
Katılıyorum
machiavelli
(16/11/2017 - 08:44)
https://www.youtube.com/watch?v=CyfW9Sjn2tE
İmalater
(16/11/2017 - 12:37)
Bunca vakit geçirmişin ilgi alanını bulamayıp kendin araştırmıyorsan zaten bir şey olmaz.Hocalar sana ne öğretecek bilmiyorum ancak sistem kötü diyerek daha iyi hale getirilmez.Öğrenciler berbat seviyede şu dandik derslere haftalarca çalışanlar var ancak araştıran kaç kişi var.O slaytta arkasına bakmayan hocaya ne zaman gidip dersle ilgili olmayan soru sordun.2-3 hoca dışında seni tersleyen olmayacaktır.Yoksa hoca seni mühendis yapmaz sen olursun unutma o öğretmen sen mühendis olmak istiyorsun ona göre davranmayı düşün bence.
İmalater
(16/11/2017 - 12:37)

willsimit
(16/11/2017 - 14:45)
Kendin araştırmyorsan diyorsun ilgimi çeken konuları araştırıyorum merak etme.Ama bir mühendisin nusselti falan bilmesi gerekir diyorlarsa, ilgimi çekmedi araştırmadım. Bu okulu ilgilerimize göre bitiremeyiz gereği neyse o öğretilir.
Ben zaten her işi nerdeyse kendi başımıza yaptığımızı derslere bile girmemizin çoğu ders için vakit kaybı olduğunu söyledim.Madem her şey benim araştırmama bağlı okul niye var? Sistemi de buradan iyileştirmeye çalışmıyorum. Bu bana göre bir gerçek ve ifade ettim. Belki birileri düzeltmenin vaktinin geldiğini anlar diye umdum. Okulda bu dertten muzdarip bir çok öğretmen var. Derslerinde bile bahsediyorlar. Örneğin imal usullerinde size 3 saat boyunca nasıl kum döküm yapılır diye anlatmak yerine keşke yapabilsem demişti Binnur hoca.
eflatunkokusu1
(16/11/2017 - 16:53)
Herkeste klasik muhabbet okul şöyle kötü hoca böyle vs. Arkadaşım bende makina okuyorum elektronik, yazılım, psikoloji gibi alanlarda bilgi sahibiyim öğrenmeyi seviyorum. Hiç bir ülkede öğrenciye bilgiyi zorla vermezler alabildiğin kadarını alırsın yetmezse yıl olmuş 2017 aç interneti dolu kaynak var. 3 5 para biriktir ilgi alanın olan şeyleri al kullan öğren. Burda 100000 karakter yazı yazıp ağlaman çözüm değil. Zor şartlarda imkansızı başaran insanlar var. Bu kişilerden birisi olmaya çalış. Onların hayat hikayelerini incele.
Sevgiler saygılar
willsimit
(16/11/2017 - 17:29)
Benim bu okulla işim bitiyor artık ufak ufak kendim için bişey beklemiyorum
bak bunu demişim dimi okul bana bişey katsın derdim yok.gelecek öğrenciler için konuşuyorum. ortada bi sorun var bunu belirttim.
ilgi alanllarımla kendim ilgileniyorum zaten. kendi yolumu bulmaya çalışıyorum yavaştan.
hala bana aç interneti oku diyosun. tekrar söylüyorum her şeyi kendim öğreneceksem bu okulda neden bu kadar vakit harcıyorum.bu vakit daha verimli geçemez mi
myman
(16/11/2017 - 18:40)
okulun sana tek katkısının teknik bilgi olduğunu düşünme dostum ama yazının belli kısımlarına katıldığımı söyleyebilirim
mechvv
(16/11/2017 - 18:58)
şu ilgini çeken konuları araştır okul her şeyi öğretmez zaten diyen tayfa acaba neler sizin sizin ilginizi çekiyor ve neler araştırıyorsunuz acayip merak ediyorum abi cidden dinlemek isterim. araştırma yöntemleriniz neler mesela kaynaklar filan.

willsimit yazının tamamına katılıyorum. MIŞ gibi yapan adamlarla dolu okul. öğrenci de mış gibi yapıyor hocası da. en dolu hocalarını da okul materyal imkansızlığıyla, ders saatinin azlığıyla, müfredatıyla, sınıflarının kalabalıklığıyla kısıtlıyor. her şey mışlıkla dönüyor bomboooooooooooooş. bomboş abi. boş.
Salenko
(16/11/2017 - 19:42)
nokta virgülüne kadar katılıyorum. bölümden kaç tane arkadaşımla da bunu konuştuk. sınıfımız da 4. sınıf. hey gidi hey çok yazık.
willsimit
(16/11/2017 - 20:08)
Bahanelerin arkasına sığınacak değiliz zaten herkes elinden geldiğince kendini geliştirme, bi şekilde kendini kurtarma derdinde. Okulun pek bi yardımı olmuyor maalesef. umarım gelecek dönemler bizden daha iyi eğitim alırlar. Öğrencilerin şikayetini dinleyen bi idareleri , sürekli iletişim halinde oldukları öğretmenleri olur.
raskolnikovv
(16/11/2017 - 21:45)
Bu okulda eline kalem almadan ağır matematik içeren dersleri anlatan hocaları hepimiz biliyoruz. Bir de yoklama alırlar sınıfım boş olmasın diye. Gelsinler bir Duriye hocanın dersine baksınlar dersi alan 25 kişi sınıfta 50 kişi var Duriye hocayı dinlemeye gelmiş 1. öğretim 2. öğretim herkes. Siz bize bir şey katacağınızı hissettirin gelme deseniz de geliriz bırakma tehdidiyle bizi sınıfa hapsetmenize gerek yok.
İmalater
(17/11/2017 - 04:15)
Yoklama alan hocaların hepsi sizin orada eziyet çekmenizi istedikleri için yapmıyorlar bunu,onların uyması gereken konulardan birisi bu.Tıpkı müfredat dışına çıkamayıp ders anlatmaması gibi.Bu hoca ile değil okul yönetimi ile alakalı eskiden çoğu yoklama almıyorken şuan hepsi almak zorunda.Okul yönetimi dersi alan öğrencilerin geçme kalma durumuna bakıyor yani öğrencinin ne öğrendiğinden çok geçme kalma durumunda.Eğer alan kişi sayısının fazlası kalırsa dersten hocalara bunun neden böyle olduğu soruluyor.Eğer dediğiniz gibi yaparsak geçme notunu 50-60 yapalım hocalar altında kala herkesi bırakma özgürlüğü olsun,okul yönetimi buna karışmasın buralara kaç sayfa yazı yazılır.Makel gibi derste 40 ortalamayı yapabilmek için çıkmış soruları didik didik arayan öğrenci zihniyeti 80 kişinin aldığı sınıfta 78 kişinin kalması yada mukavemette cc gibi not alabilecekken kalmak gibi durumlarda nasıl bir tepki verir.Öğrenciler arasında türev,integrali daha doğru dürüst bilmiyorken eğer derseniz biz öğrenmek istiyoruz ama okulda 28 yaşında mezun olalım sıkıntı değil buyrun okul yönetimine dilekçe verebilirsiniz.Ancak hocalar şöyle böyle diyerek bir yere gelinmez çünkü onlara söylenen neden 3 kişi kaldı neden 2 kişiyi bıraktın çanı 1 puan düşür onlarda geçsin işte sonunda böyle oluyor eğitim.
5nbirk
(17/11/2017 - 10:57)
İmalater sen ne diyorsun bilader ya? Oradan buradan toplama bir şeyler yazmışsın. Okula aşık falan mısın? Veya akraban dekan falan mı? Kötü diyorsak kötü, 2 kere 2 dört(istisnalar hariç). Okul sana bir şey katmaz sen araştırıcaksın demişsin. Okul sana imkan sunmuyorsa neyi araştırıp öğreneceksin? Koskoca isim yapmış üniversitenin lab’larında çalışan alet yok. Lab’a gidiyoruz hala tahtadaki verilerle işlem yapıyoruz.
efeatilla
(17/11/2017 - 12:26)
Yüzde yüz katılıyorum sana arkadaşım. Malesef hocalarımızın büyük bir kısmı sadece teorik bilgiyi bizlere arkasını dönerek ya slayttan okuyor ya tahtaya sadece yazı yazıp çıkıyor. Bizlere yol gösteren, yeni teknolojilerden bahseden, araştırmaya teşvik eden malesef çok az hocamız var.Fakat tabiki bu sadece hocayla olacak bir şey değil, öğrencinin de içinde olması lazım ama önemli olan hocaların öğrencilerin içindeki araştırma dürtüsünü, heyecanını ortaya çıkarması.Kafayı-zihniyeti biraz değiştirmek gerekiyor sanırsam.Bu söylediklerimin çoğu malesef sadece bizim üniversitemiz için geçerli değil, ülke de böyle. Minimum 15-16 yıldır okul okuyoruz, sınavlara testlere giriyoruz ne zaman başarılı sayılıyoruz? Soruları doğru cevaplayınca. Bu kadar yıldır bize hep sonuç buldurdular kimse o sonucu ne yapacağımızı nasıl kullanacağımızı nasıl yorumlayacağımızı öğretmedi.Biz de sonucu bulduk, başarılıyız diye başka bir şey düşünmedik.En azından keşke bu dediklerim üniversitede olmasaydı...Buradan bizlere değer verip bir şeyler katmaya çalışan,araştırmaya teşvik eden tüm hocalarımıza teşekkür ederim.. Umarım sizler gibi hocalar ileride böyle bir üniversitede azınlıkta değil çoğunlukta olur.
İmalater
(17/11/2017 - 16:02)
Burada herkes yüksek sınıfta sanıyorum.Okulda kurulan o kadar kulüpler var acaba mühendis olmak isteyen arkadaşlar hangisinde üyeler veya aktif olarak çalışıyor.alptekin hoca şevket hoca özgen hoca bedri hoca hangisine gittiğinizde hocam sanayiden size gelen iş var mı yardım etmek çalışmak istiyorum dediniz yoksa derslerine gelip sizi 14 haftada uçurmasını mı bekliyorsunuz çoğu kişi böyle bekliyor ülkedeki sorunda değil bu,bunun yeri üniversite değildir.Yabancı ülkelerde de dahil bunun yeri liselerdir.Üniversitede hocalar araştırmak ile görevlidir sende onlardan bir şeyler kapmakla sen gelmişin 25 yaşına hoca bana öğretsin olayı kusura bakmayın lisede kaldı onu yabancılar bölüm şeçtirmeden yapıyor.Okulu geliştirmek adına isteğiniz varsa da bunu dilekçe ile yapabilirsiniz burada batağa adam toplar gibi çağrı yapılmasına gerek yok.
willsimit
(18/11/2017 - 05:28)
İmalater kimse yoğurdum ekşi demez tamam da bu kadar abartma. Sorsan döküm deneyi yapıyoruz hoca burdan döksek böyle olur şöyle olur diye konuşuyo sadece (Burda hocaya sunulan imkan budur ona değil lafım). Hala siz araştırın siz araştırın diyosun inanamıyorum. Hangi dersten çıkınca hocalar sende bişey araştırma isteği oluşturuyor neyi araştırmaya teşvik ediyor hangi ufuk açıcı konuşmayı yapıyorlar?
Yukarda dedin ki onlar öğretmen sen mühendis olacaksın. Doğru diyosun peki ben mühendis olmak için çabalarken öğretmenler elini taşın altına koyuyor mu bana bişeyler öğretmeye çalışıyor mu?
Biz ortadaki bir yanlışı ortaya koydukça sen bize yükleniyorsun aklınca. Siz araştırmıyosunuz sizin suçunuz diye. Biz kendimize olan eleştirimizi zaten yapıyoruz sürekli. Burdaki hocaları bir daha ya görürüz ya görmeyiz. Kendimize bakıyoruz çoğunlukla. Senin sandığın gibi ´ya okul kötü neyse söyleneyim rahatlarım ´ kafasında değil hiç kimse. Herkes kendini geliştirmek için elinden geleni yapıyo. Ama kimse nasıl geliştirebileceğini bilmiyor. Çok nadir hocalardan duydum şu siteye girin bakın ilginç şeyler var dediklerini. Hocaların da bişey bildiğini sanmıyorum aslında bakarsan bu yeni gelişmelerle ilgili. Hepsi iyi niyetli elinden geleni yapar ama ellerinden de bişey gelmiyor yani. Satrançta ilk kural kendinden iyilerle oynayarak iyi olabilirsin. Bizim okulun iyi oyuncuları bizi iyi duruma getirebilecek kadar iyi değil. Yalnızca satranç biliyolar hepsi bu.
Bir kere de dürüst ol kendine. Çok mu memnunsun bu okuldan her şeyi mükemmel ama burdaki öğrenciler mi hiç bir şeyi umursamıyo. Okulun büyük çoğunluğu mu kafası çalışmayan insanlar. Yanılıyorsun kardeşim bu okulda çok kaliteli insanlar var ve soluklaşıyolarlar.
Sana her şey öğretiliyo her gün okuldan vay be ne kadar ilginç şeyler duydum. Hemen öğreneyim eve gidip mi diyosun. Burda istediğin kadar okulunu öv. Sen de biliyosun ki işler o kadar iyi değil.
talatabi
(18/11/2017 - 21:00)
Transformers 2 de bi sahne vardı, ´´ Liderlik matriksi bulunmaz, hak edilir´´ diye. Bizim okulda da böyle bir mevzu var. Yıldızda iyi mühendis olunmaz, iyi mühendis olmak hak edilir , yani kovalamak lazım kapmak lazım. Zira herkesin yazdığı gibi hocaların büyük çoğunluğu memuriyet görevlerini yerine getirmeye çalışıyor yani tahtaya yazma, konuyu anlatma (slayt vb şeklinde), ödev verme ödevleri toplama şeklinde. kalan vakitlerinde de kendi araştırmaları-tezleri-ticari işleriyle uğraşıyorlar. Bazıları memuriyet görevlerini çook düşükte tutarak yazdığım diğer şeyler üzerine yoğunlaşıyor. kimi tamamen kendi ticari işlerine veya tezine yoğunlaşmış ve derse bile girmiyor - asistan gönderiyor (ali pınarbaşı vb), kimi de evden geliyor dersini anlatıp gidiyor (eyüp hoca vb (kişisel görüşüm)) kimi de gerçekten öğrenci öğrensin, tecrübe kazansın, gerekirse gece lab da sabahlayalım ama birlikte vatana millete faydalı bişeyler yapalım diye uğraşıyor ve bunu yaparken kendi ticari işini yapmaya ve tezini yazmaya vakit bulamıyor (alp hoca ). işte tüm bu olumsuzluklar ve birkaç olumlu şey içinde bizim mühendis oluşumuz, mühendislik becerimiz, yapacağımız tercihlere bağlı kalıyor malesef , ki bu da aslında omuzlarımıza sağlam bir yük bindiriyor. 5 yıl sonra ´´üniversitede şöyle yapsaydım keşkeeee´´ deme ihtimalimiz artıyor.

Bu arada ben Alp hoca haricinde öğrenciye bilgi aktarmak için sabahlayacak başka bir hoca tanımıyorum, bu da böyle biline, saygılar.
mrksmn
(19/11/2017 - 23:06)
Arkadaşlar hepinize selamlar; öğrencilik hayatım boyunca pek aktif olmadığım a305teyim.com´a şöyle arada bir girip göz atmak gibi bir alışkanlığım var... Genelde paylaşılan düşünce ve yorumları okuyup,üzülüp çoğunlukla da fikir beyan etmeden çıkardım siteden... Bu sefer benim de bişeyler yazmama vesile olan yorum @efeatilla kardeşimizin yapmış olduğu yorum oldu... Tamamına katılmakta olduğum bir yorum... Yapılan diğer yorumların ve tespitlerin de geneli acı ama malesef gerçek... Sonuçta ben de bu düzenin içinden geçen birisiyim. Ama asıl sorunlarımızı ülkeden uzaklaşınca fark ettim arkadaşlar. Ezberci sistemin bizi nasıl körelttiğini, nasıl felç ettiğini,problem çözme ve sorgulama yeteneklerimizin ne kadar zayıf olduğunu anladım burada. İşlerin doğru yapıldığı ortamlara girdiğinizde daha rahat görebiliyorsunuz ülkemizde nelerin yanlış olduğunu ve problemin asıl kaynağının nerede olduğunu...Aynen efeatilla´nın dediği gibi biz hep sorulara doğru cevap vermeye çalıştık arkadaşlar. Ezberledik üç gün sonra unuttuk,sonucu bulduk ne işe yarayacak diye sorgulamadık, zaten sorgulatan da yoktu vs. vs. sabaha kadar uzatırız örnekleri. Ama hiç birisi mazeret değil!!! Lütfen sizlerin de gördüğü bu yanlışlar karşısında pes etmeyin arkadaşlar, sürekli sistemden şikayet edip yerinde sayma yanlışına düşmeyin... Eğer yanlış bir şeyler görüyorsanız en azından bu yanlışları siz devam ettirmeyin. Kendinize hedefler belirleyin, peşinden koşun, pes etmeyin... Hayatınızda her zaman bazı yanlışlar, saçmalıklar, zorluklar karşınıza çıkacak... Mühim olan bunlara takılmadan ve pes etmeden bir çıkış yolu bulup yola devam etmek... Hepinize saygılar ve selamlar... Herkese başarılar :)
ahmetugurr
(20/11/2017 - 13:06)
Yazıyı okurken kendim yazdığımı düşündüm adeta. Yıldız Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü´nün sadece adının kaldığını, eğitim kalitesinin ve sunduğu imkanların berbat durumda olduğunu ve her geçen gün daha da kötüye gittiğini düşünmekteyim. Benim de görüşlerim maalesef bu yönde... Yazıyı okuyan yeni makine mühendisi adayları filan varsa kesinlikle uzak dursunlar bu bölüm ve okuldan... Bu da benim tavsiyem. Aldığımız eğitim yıllar sürecek olan bir zaman kaybından başka bir şey değil.
barbarbarbaros
(27/11/2017 - 16:13)
Okulda yoklama alınması baya saçma bir olay. Öğrencilerin arkadaşlarına imza attırabildiği ya da gelip imza atıp dersi dinlemeyebildiği bir ortamda yoklamanın önemi nedir?

Bunun tabii hocalarla bir alakası yok, bölüm ve dahi rektörlükle alakalı. Kafası 1980´de 1990´da kalmış insanların bunu anlamasını beklemiyorum.
Dodo
(06/12/2017 - 14:19)
talatabi volkan hocamızı tanımıyor olma ihtimalin?
demrkran
(09/12/2017 - 18:22)
Genel olarak konuşulduğu zaman çoğu hocamıza haksızlık etmiş oluruz. Şikayet etmektense çözüm önerisi sunmak gerekli ve sorunlar belirlenip çözüm önerileri tartışılmalı diye düşünüyorum.

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.