usis - mkm
ucuncubinyil.com
AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
¿ akette ytü ye kimler oy werdi nan?
benim göremediğim nesi war ki millet ytü ye abanmış
hangi derste tatmin edici bilgiye ulaşabiliorus
hangi derste adam gibi uygulama yapılabilio
hangi derste sınaw kağıdınız hakkıyla okunuo
hangi hoca öğrencisini tanıo ve yeterince ilgilenio
.
.
.
insanın sahip olduğu değerlere sahip çıkması ve o değerlerle övünmesi güsel bişi ama mevzuu ytü mak.müh. olunca -bence- iş biras deişir...


gönderen: melih - 06/05/2008 - 22:01
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
emre d.
(06/05/2008 - 22:04)
ben verdim.. alttaki linkte de neden verdiğim çok rahat anlaşılır.. herkes istediği gibi düşünebilir, istediği okul hakkında atıp tutabilir, mesela ben gözlemlerim üzerine boğaziçiyi listeye almadım. (müh yetiştirmekten çok yönetici yetiştirdiği için, bi gün en iyi yönetici anketi olursa boğaziçini koyarız:) odtü ve ktüyü de teknik üniversite olmasından dolayı aldık aslında sadece bana kalsa anketi itü/ege/marmara/ytü olarak hazırlardım, neyse ki bana kalmıyor :)

http://www.a305teyim.com/serbest.php?id=565
ytümakina
(06/05/2008 - 22:08)
ben vermedim ama sen neden bu kadar gocundun anlamadım.isteyen istediği yere oy verir kardeşim ayrıca bu saydıkların başka okullardada yok emin olasın piyasada ytü iş yapıyosa bu ytünün ii olduğu anlamına gelmeyebilir yani diğerlerinin kötü olması bunun nedeni
baloonist
(06/05/2008 - 22:10)
ytüde bi cacık yok..ikinci bir şans verseler tercih etmezdim..
n\a
(06/05/2008 - 22:39)
zorla mı tutuyorlar sizi burda anlamıyorum.bırakın okulu, çalışın bir daha öss ye eğer varsa kapasiteniz gidin ytü'den daha iyi yerlere.
baloonist
(06/05/2008 - 22:42)
:S okuldan bişe beklemeyin
melih
(06/05/2008 - 22:43)
emre d
werdiğin linkte yazdılarını yazılanları okudum da "donuma kadar kum girer, parçayı dökerim boğaziçi li de beni yönetir" gibi bi durum ortaya koymuşsun (yazdıklarını kötülemek amacıyla sölemiorum yanlış anlama :D)...
belirli bi tecrübeden sonra bi mühendis yönetici pozisyonuna geçmiosa veya geçemiosa (istisnai durumlar hariç) bence bu bir hatadır bunun için de teorik temel ekonomi,temel işletme,temel muhasebe bilgisi alması gerektiğine inanıorum bu konuda da bölümümüzü hiç te yeterli görmüorum
emre d.
(06/05/2008 - 22:46)
evt hoca sen öyle anlamak istiyorsan aynen öyle, burdan çıkınca çok büyük şirketlerin yöneticileri olcağınızı zannediyorsanız yanılıyorsunuz. bu sektörün %90'ı alt ve orta sınıf imalat atölyelerinden oluşuyor ve o atölyelerin işleyebilmesi için sizin gibi genç beyinlere ihtiyaç var donuna kum girmeyecek boğaziçililere değil. şunu da ekleyelim; siz bu işten hoşlanmıyorsanız mak.mühendisliği yapmak zorunda diilsiniz bitirince azcık kendinizi geliştirip (ingilizce,master vs) iyi bir yönetici ya da endüstri müh.lerinin yaptığı işi de rahatlıkla yaparsınız, bu tamamen size bağlı

doğru anlamışsın yani
ytümakina
(06/05/2008 - 23:02)
ya emre sen bi mühendis nedir tanımlarmısın yani mühendis sadece amelemidir (amele derken yanlış anlaşılmasın kafa işçisi, anlamında )ayrıca burda kullandığım ameleden kastım geçen sene mmo ile teknik geziye gitmiştik orda bitane metalürji mühendis vardı ama tabi biz oraya gittiğimizde onun müh olduğunu bilmiyoduk tabi.gittiğimiz yer bi imalat atölyesiydi içeri gircektik önümüze resmen amele kılıklı bi herif çıktı elindede telsiz vardı ..ben sandım bu adam ustabaşı falan abi bide baktım adam kendisini tanıttı ben metalürji müh.yıldız çıkışlıymış .çook şaşırdım birden bide hayal kırıklığı yaşadım .neden mi bi mühendisin ben böle olcağını hiç düşünmemiştim çok fazla müh. görmedim tabi ama daha önce gördüklerim ve herkesteki mühendislik karizması düşüncesi o anda bende yıkıldı adetaki ben geçen sene hazırlıktaydım yani daha yeniydim .yani bence mühendsilik yöneticidir yönetim kısmıyla ilgilenmeli ona bakmalı.mühendis tavbiki sahaya da çıkmalı ama genellikle sahada olmalı .ayrıca ben sanayi sektöründen çokinşaat sektörüyle ilgiliyfim okulu kazanmadan önce orda saha mühendisleri falan vardır inaşşşattlarda peki biz bi şantiyeye gitsek büyük bi şantiyeye böle ne bilim şantiye şefi proje müdür gibi sınıflar falan varmı.ayrıca mesela biz mühendis olunca çizim yapcazmı yani autocad la falan küçük şirkette olsa yoksa biz imza atıp yönetim kısmıyla hesap kısmı ve iş takibine mi bakıcaz buna bi cevap verirsen çok sevnirim .belki konuyu başka yere çektim ama bence önce bunu çözersek en ii mühendis nerden yetişirin cevabı zaten çıkıcak ..lütfen soruşlara genelllikle böledir diye cevap ver biliyorum şirketten şirkete değişir ama orta düzeyde bi şirket düşünelim ve imalatçı olcağımı hesaba kat lüütfen cevap verirken saygılar
baloonist
(06/05/2008 - 23:23)
bitanelerim hiç birşeyi örnek baz almayın.. unutun herşeyi..



şartlarıda silin kafanızdan..



kendinize bakın sınırlarınızı siz belirleyeceksiniz.. çok pis paralar kazanan muhendislerde tanıyorum

girdigi ilk işten mezun olan aile babası muhendislerde..

iş kurup batanlardaa uluslararası çalışanlarlardaa

sonuç olarakk..




istatistik genel geçer şeyleri bırakınn :S
melih
(06/05/2008 - 23:23)
ytümakina
ya nie gocunayım ki ben sadece gelebilecek tepkileri ölçmek için açtım bu başlığı. tabik isteyen istediği yere oy verir bi tıklama kadar kolay...
önemli olan hangi ligde oynadığımızın bilincinde olmak yanılmıosam hüba anlatıodu: 70-80 lerde 50 öğrenci giriodu 50 mühendis çıkıodu die... şimdi 400 öğrenci girio 20-25 mühendis çıkıo niteliksiz çoğunluk... o yıllarda yaratılmış ytü lü mak.müh. markasının kredisini kullanıoruz yıllardır
--------------------------------------------------------------------------
ytümakina
yazdığın olay benim başıma da geldi. 2. sınıftan 3 e geçtiğim yaz staja gittim-çelik sektöründe bilinen bi firma- daha ilk gün... girdim atölyeye aval aval bakınıorum sağa sola...mühendise görünüp haber wermeyi düşünürken birini gördüm ortalıkta dolaşan kirli paslı kıyafetler içinde
"pardon mühendisi görebilir miyim " die sordum o da bana "ewet mühendis benim!" die cewap werdi. söz sırası bana gelene kadar geçen 1-2 saniyede aklımdan o kadar çook şey geçti ki...
emre d.
(06/05/2008 - 23:23)
mühendislik senin de dediğin gibi yöneticilik gibidir ama teknik yöneticilik. yani işçi ve müdür farklıdır mühendis farklıdır, bunu sana şöyle anlatayım müdürü de işçiyi de diplomasız olarak alabilirsin işyerine ama mühendis konumuna diploması olmayan birini getirtemezsin, illa ki imza atması gerekir. iş sadece imza olayı da değildir, attığın imza ile sen o olaya kefil olursun çizimi her zaman sen yapcaksın diye birşey yok benim gördüğüm birçok firmada çizimleri meslek yüksek okulu mezunları yapıyordu ama ciddi firmalarda bu çizimleri mühendis de kontrol eder düzeltilmesi gereken yer varsa halleder, ve imalat bölümüne geçilir. burda da mühendisin sürekli iş ile haşır neşir olması gerek, yani eline kaynak makinesini alıp kaynak yapması demek değil işin nasıl işlediğini bir yerde hata olursa bu hatayı nasıl çözebileceğini bilmesi gerek. gerektiğinde daha kaliteli üretim için rapor hazırlar, uygulamalar yapar, gerektiğinde daha az hammadde ile daha çok ürün üretilmesi için sistemde ufak tefek değişiklikler yapar. yani mühendislik budur abi bu söylediklerim de birkaç örnekten ibaret kimse sana torna tezgahının başına geç şu parçayı üret demicek ama o parçayı ürettiremezsen sorumlusu sen olcaksın :) bu söylediklerim imal sektörü için, ısıda zaten olay çok farklı.. tüm hayatın tesisat sistemleri, doğalgaz sistemleri projeleri ile geçecektir muhtemelen
ytümakina
(06/05/2008 - 23:39)
eywallah saolasın aydınlattığın için.peki anladımda benim anlamadığım bişe daha var bu işletme mezunları yada iktisat mezunları bu kadar kolay bi bölümde olmalarına rağmen nasıl oluyoda onlar müdür oluyo anlayabilmiş değilim .şimdi bunlar müdür olunca bize karışamazlar deme ben öle düşünüyorum bilmiyorum yani sallıyorum.bize karışamazlar dediğim ancak kendi muhasebelerinin muhakemesini yaparlar .yani teknik olarak sorumluluk bizdedir bize teknik olarak karışamazlar teknik müdür bizidir heraldede.bu patron şimdi bu müdür mü oluyo yani ne bilim bu patronsa nasıl bize karışabilir .yada atıyorum bi arçelik firmasını düşünürsek mühendis sahaya bakarken müdür nereye bakar ayrıca bu müdür bizden heralde daha çok maaş alır nasıl oluyoda benden daha boktan bi bölüm okuyan biri benim başıma gelebiliyo iki işletim dersi almış die size sormak isterim.
emre d.
(06/05/2008 - 23:50)
çoğu satış ve pazarlama müdürü oluyorlar. sonuçta işletme iktisat okumuşlar nasıl başıma geçiyor bunlar diye düşünme sen de istersen o yönde kendini geliştirebilirsin. yöneticilik de kendi başına farklı bir olay, kolay sanma yani.. düşünsene şirketin tüm mali sorumluluğu sende, şirketler arası tüm bağları sen kuracaksın, ilişkilerin iyi olcak, biraz büyük bir şirketsen reklam işlerinde de etkili olman gerekecek. yani küçümsenecek basit bir iş denilenecek bir konu değil bence
ytümakina
(06/05/2008 - 23:58)
pazarlama ve satış müdürüdiyosun abi o zaman bu genel müdür kim oluyo böle bi şirkette .mesela benim bildiğim bi yer vardı mühendis genel müdür yardımcısıydı.işşletmeciler vardı bide onlarda muhasebeci gibi çalışıyolardı ama patron yani genel müdür neydi onu hiç bilmiyorum sence bu konumdaki birisi işlemecimidir yoksa mühendismi.bide dediin gibi pazarlama müdürü falan satış müdürü bu işi bi mühendis yapamazmı?o zaman onlar farklı şey okumuşlar ama bizde bi yerde işletmeciyiz teknik yönetiviyiz bu işlketmeciler bize karışabilirmi ayrıca bi genel müdürün mesleği nedir çok merajk ediyorum ..
emre d.
(07/05/2008 - 00:12)
soruları çok karışık sormuşsun

genel müdür: fabrikanın sahibine göre değişir, ister amcaoğlunu getirir ister kendisi yapar. veya 2 ortaktır biri genel müdür biri yardımcı olur vs.

muhasebede çalışanlar: muhsabe okuyanlar ya da eta programı konusunda bilgili olanlar (gerçi program değişmiş olabilir 3-4 sene önce böyleydi) istersen buraya işletmeciyi de getirirsin de bence üni mezunu bu işi yapmamalı

satış: genellikle işletmeciler yapar, ama bir çok yerde makine mühendislerinin de işçi sayısını azaltmak için yaptığı bir meslek aslında

pazarlama: genelde pazarlamacılar ayarlanır, ama şirket satış ve pazarlama bölümü kurmuşsa illa ki kaliteli işletmeciler ya da pazarlamacılar ayarlar

yönetici: bunu makine müh.leri de yapar endüstri mühendisleri de başka müh.lik okuyanlar da işletme okuyanlar da hepsi yapabilir. şirketin sahibinin yakını da olabilir ama tek kıstas o işte çok iyi olmalı, bağlantıları kuvvetli tutabilecek güleryüzlü ing.si iyi (dışarıyla çalışıyorsa) o sektörü tanıyan biri olması onun avantajınadır.

mak.mühendisi: herhangi bir okuldan mak.müh diploması almış olması yeterli

kalite kontrol: genelde endüstri mühendisleri çalışır, ama bazı şirketlerde mak müh.lerinin de çalıştığını gördüm. yalnız endüstricilerin bu işi iyi yaptığını söyleyebilirim, özellikle endüstri mühendislerinin programlama bilgisi sayesinde çalıştıkları şirketlerin mal stok giriş çıkış bilgilerini vs. bunları sürekli kontrol ettiklerini ve ay sonunda yöneticinin eline rapor halinde verdiklerini gördüm. en son staj yaptığım yerde bu stok bilgisini giriş çıkışları izleyen programı 2 endüstrici kendileri yazmıştı.

ustabaşı: çoğu zaman makine mühendislerinin korkulu belasıdır. yeni mezun makine müh.lerinin ilk önce ustabaşı tarafından önce bi ezilmesi şarttır :D işi öğrenene kadar "la bu da adammı, mühendis olmuş ama bişi bilmiyo" şeklindeki tacizlere aldırış edilmemelidir :D aslında bi imalathanedeki en önemli adam konumundadır işçilerin aralarının en iyi olduğu kişidir, birine izin verilcekse gelir ustabaşı size bu kişiye izin verilmesi gerek fln der. o yüzden ustabaşı ile aranızın iyi olması işçilerle de olmasını sağlar

işçi: bildiğin amele, bu okulu bitiremezsek. sen ben hepimiz :p
noyan86
(07/05/2008 - 01:51)
soruyu soran arkadaş!!!

okulda sorunlar var eksikler var doğrudur!!!

değiştirmek için naptın??

yarın öbürgün ülkeyi de beğenmeyeceksin
boş boş eleştireceksin ama bu ülkenin mühendisi olarak yine birşey yapmayacaksın!!

gelip odtülü mü düzeltecek senin okulunu??
Boş eleştirmek ne güzel!!

Gün gelecek YILDIZLI ruhuna sahip olanlar evet orada YTÜye oy veren YILDIZLILAR bulundukları kurumu yapacakları destekle en iyiye ulaştıracaklar

senin gibi zavallılar da boş eleştiriye devam edecekler

kolay gelsin

ytümakina
(07/05/2008 - 14:25)
emre saolasın anladığın kadar değil tüm sorularıma cevap vermişsin aslında eline sağlık ama bi sorum hala cevap bulmuş değil oda bi fabrikada işletmeci eğer üst düzey yöneticiyse ve bizde sadece teknik elemansak bu adam aynı zamanda bana emir falandamı verebilir yoksa o sadece olayın işletme tarafıylamı ilgilenir yani ben böle bi fabrikada işletmecinin altında ezilirmiyim onu merak etdiyorum bunada cevap verirsen çok seviinicem
melih
(07/05/2008 - 16:49)
noyan
deiştirmek için -belki iddalı olur ama- bu başlıı açtım (bu konuyu bi çook öğretim üyesi ile de konuşmuşluuum war) en azından o bölümde okuyan insanların bazı şeylere körü körüne bağlandığını fark ettirebilmek,ileride hayal kırıklığına uğramamaları için...

ewet eksiklikler yanlışlar war bi yanlış warsa we o yanlışı düzeltebilmek için önce hatayı tespit etmek lasım bu kadar çook ileti gönderen arkadaşlardan bu konulara ağırlık wereceğini umuodum ama konu başka yerlere gittii
deiştirme konusunda bi okulda,bölümde... öğrenciye dayalı bi eğitim sistem yoksa (ya da ülke için bireye dayalı yönetim yoksa) öğretmen "yöneten kralı" öğrenci de "yönetilen halkı"oynar bu durumda da ZAVALLI öğrencinin elinden gelen tek şey öğretim üyeleri ile konuşmaktır bunu da bi çok öğretim üyesi ile konuştum içim rahat bireysel olarak mak.müh. bölümüne darbe yapmam da beklenemez herhalde
hik
(07/05/2008 - 18:12)
okudum hepsinide cok yazacak zaman kalmadi. cogu yan sanayi fabrikasinda yonetim kurulu yani bizzat fabrika sahipleri disinda . genel mudur yada fabrika muduru illaki muhendis olur. tabi fabrika sahibi bu isten anliyosa:) gittigim gordugum yerlerdede genel olarak boyleydi. Bizim icinde onemli olan yillar icinde kendimizi gelistirip diger muhendislerden farkli oldugumuzu gosterip fabrika mudurlugune kadar cikabilmek. sahsen benim hedefim suan icin budur. İs yerine girerken bakarlar hangi okuldasiniz diye ama boyle teknik konularda ise girdikten 3-5 sene sonra fabrika sahiplerinde itu odtu cart curt takintisi bile olsa eger iyiyseniz herturlu kazanan siz olursunuz merak etmeyin. Hersey kendinize bagli kisaca.
sıla:))
(09/05/2008 - 17:25)
bizim okulun pratik mühendis yetiştirdiği ve ana piyasada çok rağbet gördüğü konusunda bende çok şey duydum ama konuyu açan arkadaşın söylediği birşeye dikkat çekmek istiyorum bu okulda hoca öğrenci ilişkisi ne durumda? ben daha birinci sınıf olduğum için elbette hocalarla tanışalım bilsinler öğrencileri olduğumuzu,ismen hitap edecek kadar bi genel muhabbetimiz olsun diyemem ama üst sınıflarda durum nedir çok merak ediyorum çünkü odtü de falan milletin hocaları öğrencilerine referans verecek kadar ilgineniyor tanıyor öğrencisini bizim okulda seviye nedir acaba bilgilendirmek isteyen ?
melih
(09/05/2008 - 21:13)
sıla
hocalar kız öğrencileri tanıo genelde az oldukları için :) genel olarak öğrenci-öğretmen ilişkileri oldukça zayıf aşırı öğrenci nüfusundan dolayı... yeni başlayanlara bi tawsiem bi şekilde kendinizi -temel bilim derslerinde olmasa da müh.derslerinde- tanıtın hocalara gerekiosa yüzsüzlük yapın-ne kadar itici olsalar da- bildiklerinizi yine de sorun odasına gidip bişiler sorun ileride faydasını görürsünüz en somut faydası hoca sınaw kağıdı okurken daha toleranslı oluo tanıdığı öğrencilere 4 yıllık tecrübe ile sabittir. (tabii bazı hocalar için geçerli diil)

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.