usis - mkm
ucuncubinyil.com
AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
bizden yüksek lisans kazanabilen var mı?
Arkadaşlar Yüksek lisansa başvurmuştum. Ales´im ve ortalamam iyiydi, ancak kazanamamışım. Bizden kazanabilen var mı yoksa benim mi talihsizliğim?

şunu öğrenmek istiyorum. Bayburt Teknik Üni´den 4.00´la mezun olup mu önüme geçtiler yoksa bileğinin hakkıyla yıldızlı ve iyi ALES puanlı birisi mi geçti?

kazananları tebrik ederim, hakkımızda hayırlısı olsun. Lütfen yanlış anlamayın, sadece emin olmalıyım o yüzden soruyorum. Eğer hakkıyla elendiysem daha rahat hissedeceğim o yüzden.


gönderen: Physical Graffiti - 26/09/2020 - 14:16
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
Physical Graffiti
(26/09/2020 - 14:22)
Sanırım mülakat yok diye böyle bir sanrıya kapılmıştım ancak durum böyle değilmiş kusurumu mazur görün. Kazanan herkesi tebrik ederim, hayırlı olsun
SivaslıMakineci
(26/09/2020 - 14:22)
86 ALES-2.85 Ortalama ile Makina Dinamiği Tittreşimde 40-50 arasında sıradayım,yani kazanamadım.Kendi okulumuz kendi ayağımızı kaydırdı
Physical Graffiti
(26/09/2020 - 14:24)
ALES´in iyiymiş tebrik ederim. Hakkımızda hayırlısı böyleymiş ne olursa hayırlısı olsun. YEDEKte iseniz hala bir umut var. Şöyle ki asil kazananlar birden fazla bölüme başvurmuşlar. Yedek sırası gelebilir bazı arkadaşlara. Onları da tebrik ederim.
SivaslıMakineci
(26/09/2020 - 14:31)
Çok mümkün görünmüyor ,çok fazla yedek var önümüzde.Eski senelerde 80 ALES 2.5 ortalama ile millet yükseğe kabul alıyordu bu sene okul bizi patlattı
Salenko
(26/09/2020 - 16:08)
okul kendi öğrencisini dinamitledi. şimdi abdullah gül üniverrsitesi, tobb üniversitesi, namık kemal üni vs mezunu öğrencileriyle dal hocalarına mutluluklar dilerim. yazıklar olsun tek diyebileceğim şey.
Physical Graffiti
(26/09/2020 - 16:20)
Şimdi baktım önceki yıllarda 2.7li agnolarla 80li aleslerle 1.sıra asil kazananlar varmış. Bu yıl fena hak yendi o zaman.
defansagel
(26/09/2020 - 16:32)
Anlam veremiyorum, bu ALES AGNO kararını kim aldı. O kadar şaçma sapan bir karar ki. Yıllardır akademinin içindeki bu kadar insan nasıl böyle bir karar alır, hiç kimse mi itiraz etmez merak ediyorum.
defansagel
(26/09/2020 - 16:35)
Bu konu ile ilgili senato kararından bölümlere bırakıldığı anlaşılıyor. Ama okul yönetimi de böyle olmasını istedi , ölü taklidi yaptı, pası bölümlere attı bence
defansagel
(26/09/2020 - 16:41)
Eskiden de farklı okullardan kazananlar oluyordu, ama bir sınav olduğu için hakkaniyetli bir şekilde alım oluyordu.

Geçen senelerde kazanamayan hiç bir bizim okul öğrencisinin burada isyan ettiğini görmedim . Çünkü sınav oluyordu, kazanan kazanırdı, kazanamayan yoluna devam ederdi.
defansagel
(26/09/2020 - 16:43)
Online kameralı bir yazılı sınav veya mülakat organize edecek altyapısı yoksa yöneticilerin oturup düşünmeleri lazım. Kendi öğrencisini dezavantajlı duruma düşürüp hakkını koruyamayacaksa yıldız ruhundan filan bahsetmesin kimse
Salenko
(26/09/2020 - 17:37)
Olay başka okullardan kazanan olması değil elbette adam agnosu alesi üzerine dal sınavını da yaptıysa helali hoş olsun. Burda bahsetriğim bu sene olan rezillik, belkş de bölümde hiç o dal dersini bile almayan, yıldız teknikte bulunması bile imkanı olmayan adamlar yüksek eğitimi alacak. Geçen sene üst sıralardan asil seçilen arkadaşlarım aynı dala bu sene yedeğe bile giremedi. Bir dalı 170 kişi tercih etmiş. Wp gruplarında falan herhalde oo beyler sınavsız ytü makine yükseği hadi yüklenelim dediler herhalde. Zerre kadar adalet yok. Yazıklar olsun.
roosevelt
(26/09/2020 - 17:42)
Arkadaşlar kazananların çoğu yine Yıldız mezunudur. Geçen senelerde de bu şekildeydi. Kaldı ki, ALES ve AGNO etkisi %75 civarıydı. Diğer üni.´ lerden gelen arkadaşlar da gayet sağlam kişilerdi, iyi firmalarda çalışan kişiler çoğunluktaydı. Bu dönem birikme olduğu için girmek biraz daha zorlaşmış olabilir, giremeyen arkadaşlar bahar döneminde denerlerse kabul almaları daha kolay olur, ayrıca kazanan kişilerden kayıt yaptırmayanlarda azımsanmayacak derecedeydi geçmiş dönemlerde.
yigo1337
(26/09/2020 - 17:58)
saçmalığa bak aq, ciddi ciddi sınavsız mülakatsız master başvurusunun mantıklı olduğunu düşünen 1 tane hoca varsa ünvanını ve odasının anahtarını bıraksın bayburta gümüşhaneye falan gitsin. kim bilir normalde kaç kişi girebilecekken yedeğe bile giremedi. standart yıldız hareketi, bizim okulumuz öğrencisini mağdur edecek şekilde en uygun kararı vermiş.
ShukuMatraK
(26/09/2020 - 18:08)
Okuldan mezun olduk yüksek lisanda girer biraz rahat ederiz dedim. Önceden asil olan puanım şimdi yedek bile değil. Ytü daha ne kadar kurumsal olabilirsin.
defansagel
(26/09/2020 - 18:16)
Ben birçok hocamızında bu durumdan şikayetçi olduğunu düşünüyorum.
defansagel
(26/09/2020 - 18:16)
@Salenko dediklerine katılıyorum. Sadece YTU öğrencileri girsin veya dışardan kimse gelmesin gibi bir fikirde tamamen yanlış. Olay o değil

Sınav yapılsın, o dala uygunluk ölçülsün, dalla ilgili bir şeyler bilenler girsin. Olayı çözmek bu kadar basitti.
defansagel
(26/09/2020 - 18:20)
@roosevelent, %25 az bir oran değil. Kaldı ki zaten o kalifiyeli dışardan gelen insanlara hiç kimsenin lafı yok. Bizim eleştirimiz sınav yapılıp daha adil bir şekilde alım yapılmalıydı.
defansagel
(26/09/2020 - 18:28)
Geçen sene itü´nün açıklanma günü ile bizimki aynı gündü. İTÜ´yü kazanan birçok kişi İTÜ´ye kayıt yaptırdı, bizden daha çok yedeğe kayıt hakkı doğdu.

Bu sene İTÜ bizim kayıtların bittiği akşam sonuçları açıklıyor. Ya risk alıp İTÜ´yü bekleyenler olacak. Bu durumda buradaki kayıt hakkı geçmiş olacak. Eğer İTÜ yü kazanamazsa boşta kalacak.

Veya bizim okula kaydını yaptıracak. İTÜ´yü kazanırsa oradaki hakkından feragat edecek
defansagel
(26/09/2020 - 18:32)
Başvurunun çok olma sebebi derslerin uzaktan olması. Çalışırken yüksek yapamayan birçok kişi vardı.
Uzaktan olunca nasıl olsa dersler kaydediliyor, sonra izlerim dersleri bir şekilde hallederim diyen birçok kişi var. Bu sebeple başvuru sayısı çok fazla.

Bir diğer sebep başvuruların yaz sonu olması. Eskiden stajı kalan kişiler başvurmuyordu. Bu sene stajını yaz döneminde bitiren kişilerde başvuru yaptı.
roosevelt
(26/09/2020 - 18:52)
@defansagel Bilim sınavının yapılmamasının mantıksızlığı konusunda herkes hemfikir zaten. Ancak, bu sene kabul almanın zorlaşmasının nedeni bilim sınavı değil talebin çok fazla olması bunun sebeplerini de belirtmişsin zaten.
defansagel
(26/09/2020 - 19:00)
@roosevelt. Eskisi gibi çok yoğun başvurı olmasa da sadece ALES AGNO ile alım yapılmasının sebebi ile bir kişi bile kazanamamış olsa o kişinin emeğine yazık.
Biz Türkiye´nin sayılı üniversitelerindeniz. Bir bilim sınavı orgazine etmek çok zor olmamalıydı

İTÜ´nün de mülakatları varmış geçen hafta. Adamlar çatır çatır mülaaktlarını yapmış her sene olduğu gibi.
roosevelt
(26/09/2020 - 19:22)
@defansagel İTÜ´de sadece doktora programları için mülakat yapıldı ki ben de katıldım, bilim sınavı yapılmadı. YL için sınav ve mülakat yapılmadı diye biliyorum. Yapılsaydı, tabii ki kafalarda soru işareti kalmazdı. Yıldız´da dijital altyapı zayıf, doktora mülakatları bile sorunlu geçti, sınav yapsalar kim bilir hangi problemler ile karşılaşırdık.
roosevelt
(26/09/2020 - 19:26)
@defansagel Ayrıca mülakat demek adam kayırmak demek. 5 dakikalık mülakatın %25 etkiliyor olması kadar saçma bir şey olamaz. Yıldız´daki sınav sistemi Türkiye şartları için en iyi sistemdi.
defansagel
(26/09/2020 - 19:39)
Yüksek lisans için de mülakat yapılmış İTÜ ´de bundan eminim.

Vurgulamak istediğim şu. Adamlar kendilerinin doğru olduğuna inandığı seçme sistemi mülakatları başarılı bir şekilde uyguladılar. Yapabilen yapıyormuş. Vurgulamak istediğim nokta bu
defansagel
(26/09/2020 - 19:41)
Tamam mülakat olmasın. Zaten ben hep yazdığım gibi yazılı sınav veya mülakat. Ama sonuçta bir bilimsel değerlendirme içersin.
defansagel
(26/09/2020 - 19:43)
Ülkede her yer açıkken yüz yüze bile sınav yapılabilirdi. Dokuz eylül yüz yüze yaptı. Koskoca 2 tane kampüs var. Planını yap, sosyal mesafeye uygun bir şekilde yap sınavını. 1 hafta değil 2 hafta sürsün
defansagel
(26/09/2020 - 19:45)
Asıl problem senin bahsettiğin gibi okulumuzun alt yapısının zayıf olması.

https://twitter.com/ytuhaberajansi/status/1308414643925397506

Bıraktığım linkte şu yazıyor:
-------------------------------------------------
#YTÜ #Veri merkezi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından tamamlandı.
Mevcut kapasitenin 40 katı büyüklüğünde olan bu merkez, 20 yıllık ihtiyacı karşılayacak şekilde planlandı.
-------------------------------------------------
defansagel
(26/09/2020 - 19:48)
Hadi yüz yüze sınav yapmak istemedin orasını anlarım. Ama okul yönetimi bunu planını çok önceden yapmalıydı. Bahsedilen bu veri merkezi daha önceden açılabilir, planlama çok önceden yapılabilirdi. Bir şekilde bilimsel bir sınav yapmalıydı okul. Benim kızdığım nokta kolaya kaçılması.
defansagel
(26/09/2020 - 19:56)
@roosevelt, yanlış anlaşılmak istemem, amacım seninle tartışmak değil. Sadece fikirlerimi belirtiyorum
Salenko
(27/09/2020 - 11:34)
itü yüksek lisans için makinede, zoom üzerinden mülakat yaptı yüz yüze. kesin bilgi.
roosevelt
(28/09/2020 - 08:42)
@Salenko Evet benim dikkatimden kaçmış. Mülakat programında Makine Mühendisliği YL yerine direkt program ismini yazmışlar sanırım.
TEAMCAN
(29/09/2020 - 12:01)
anadolu üniversitesitelerinden insanlar istanbul´da network yapabilmek için geliyor ytü´de master, doktora yapıyor. yapsınlar sorun yok hatta araştırma görevlisi kadrosu alıyorlar yine sorun yok ama adamın ytü ile bölüm ile meslek ile bir bağlantısı yok biri tshirt satalım 2000TL fazla kazanacaksın dese okulu bırakıyor veya şurada senin yaptığın iş ile tamamen alakasız 1000TL fazla kazanacağın yer var diyorsun oraya koşuyor.

kendimi tanıtmadan bazı araştırma görevlileri ile konuşuyorum. ytü´yü yerden yere vuruyorlar.

ytü´nün kendi öğrencisini koruması lazım bir şekilde. adil olan metod nedir bilemiyorum.
defansagel
(29/09/2020 - 13:14)
Ne yönde yerden yere vuruyorlar @TEAMCAN
TEAMCAN
(29/09/2020 - 13:20)
@defansagel
burada şimdi konuşmak uygun olmaz ama kendisi MIT´de ETH´de lord olacakmışta lütfetmiş ytü´ye gelmiş gibi konuşmalar, öğrenciyi sallamayı bir marifet bilme durumu, hocaları boklamalar, aslında özel sektörde 95kTL´ye çalışırmış ama buradaymış işte tripleri.

tabi bu yorumlar hep ytü´den izole ortamda yapılıyor. soruşturuyorum hocaların yanında el pençe divan.

duydukça üzülüyorum. ytü´nün kendi öğrencisine sahip çıkmamasına ayrı üzülüyorum.
defansagel
(29/09/2020 - 13:33)
@TEAMCAN, dediğin gibi bende okulumuzun öğrencisine sahip çıkmamasına üzülüyorum, umarım düzelir ne diyelim

defansagel
(29/09/2020 - 13:39)
Şunu da tekrar not düşelim de, burada yorum yazan kimsenin ne dışardan gelip ytu´de yüksek lisans doktora yapan kimselerle, ne de herhangi başka kişi ile problemi yok.

Eleştirdiğimiz nokta bu dönem yüksek lisans alımlarında okulumuzun kendi öğrencisini dezavantajlı duruma düşürmesidir. Keşke sınav olsaydı da daha adaletli olsaydı.

Olan oldu artık, kazanan herkese hayırlı uğurlu olsun
Makine Tayfa
(01/10/2020 - 00:06)
Arkadaşlar bir yıldız makine mezunu olarak, itü ve gtü den kabul aldım ama kendi okulumdan red aldım, ve ytü hariç diğerlerinde mülakat oldu ve kendimi, işimi, amaçlarımı anlattım, sonucunda kazandım. Şimdi ne mi olacak? Koşa koşa, zevkle İtü makinenin yolunu tutacağım, ama bir yandan da sivil hayatta okulum hakkında ´´ytü hakkında iyi şeyler duymuyorum yhaaa, ytü artık eskisi gibi değil yhaa´´ gibi laflar duyduğumda savunmaya geçip okulumu korumaktan da yoruldum. Okulumu ve bölümümü çok seviyorum, ama yönetimsel bir problem olduğunu düşünüyorum ve bu beni üzüyor. Umarım ileriki yıllarda bu zihniyet değişir...
Physical Graffiti
(01/10/2020 - 10:08)
@Makine Tayfa tebrik ederim hayırlı olsun. Durumu canlı örnek olarak özetlemişsin başka söze gerek yok.
TEAMCAN
(02/10/2020 - 19:30)
mezun olalı şaka maka 9 yıl olmuş boun´da master yaptım 2-3 yıla mba biter. mezun olmadan daha kendi firmamı kurmuştum.
ytü istediğiniz eğitimi ´siz almak istiyorsanız´ verir arkadaşlar o konuda sıkıntı yok.

ama şu konuda sıkıntı var.

ytü´nün marka değeri maalesef son yıllarda düşüşte bunun sebebi ytü yönetimi(hocalar) çünkü gerek ytü öğrencisine gerekse ytü geleneklerine sahip çıkmıyorlar.

ytü´de açılan random bir bölümden (teknik üniversitede olmaması gereken bir bölüm) mezun olan insanlar ytü mühendislik bölümlerinin marka değerini düşürüyorlar ve yönetimdeki hocalar bu konuda hiç bir şey yapmıyor.

ytü mezunu biri başarılı ise neden yüksek lisansa alınmıyor? ytü´de 4 yıl okumuş kariyerini ytü´de devam ettirecek birinden daha fazla ytü´ye destek verecek biri var mıdır? boğaziçi´nde neden tüm hocalar bounlu? neden odtülü hocalar odtülü?

makine için konuşacak olursak dışarıdan gelen hoca sayısı arttığı için dışarıdan gelen insan sayısıda artıyor bu sebeple ytü´ye manevi olarak değer verebilecek insan sayısı azalıyor.

neden bunları önemsiyorum?

çünkü ytü´nün marka değeri düşünce daha az maaş alırsınız, daha kötü pozisyonlarda işe başlarsınız. pozisyon olarak yıllar geçtikçe orta kademede yer alırsınız sonra sizden sonra gelen ytü´lülerde bu süreçleri yaşarlar.

öğrencilerin baskısı ile hocaların bu olaya dur demesi lazım.

geçenlerde ytü´den bir hoca benim katılığım bir firma toplantısında ytü´lü öğrencileri kötüledi benim ytü´den mezun olduğumu bilmediği için.

ytü´nün marka değerini düşüren bu tür olayları şikayet edebileceğimiz bir yer olmalı.

biz bir networküz arkadaşlar. networkümüzü korursak başarı gelir. tüm avrupa bu düzen üzerine kurulmuştur.

eski ytu´lü out.

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.