usis - mkm
ucuncubinyil.com
AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
bu nedir arkadaş böyle?
3. sınıfım arkadaşlar. soğutma tekniği almak istiyordum ancak daha 4. sınıfların seçimlerinde 22 kişi almış dersi. zaten 30 kişi kontenjan açıyorsunuz seçmeli derslerde, biz daha kendi dönemimizdeki istediğimiz dersi alamayacaksak ne halt yiyeceğiz? 4. sınıflar (çoğunluğu da benim yaşımın yarısı kadardır bu bölümde zaten) benim daha ilk kez alacağım dersin kontenjanını dolduruyorsa ben nasıl alacağım o zaman o dersi? illa 4. sınıfa mı erteleyeceğiz yani? saçmalığa bak, herifler doldurdu dersi diye biz alamayacağız. ya 30 sınırını yükseltsinler ya da 1 grup daha açsınlar.


gönderen: yigo1337 - 25/09/2020 - 16:09
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
zaragoza1234
(25/09/2020 - 18:48)
Yigo1337’nin isteği üzerine bundan sonra ders seçimleri sınıfa göre değil yaşa göre yapılacakmış.
yigo1337
(25/09/2020 - 19:30)
hayırdır? ne tribe girdin? repeate falan kaldın herhalde ki bu kadar ters anlıyosun lafı. lafım o bi tane dersi 4 kere alıp hepsinde ilk vizeden sonra bırakanlara. 4. sınıfta birike birike alttakilere ders bırakmıyosunuz. geçin şu dersleri bitirin okulunuzu da siz de rahatlayın biz de rahatlayalım. 2012 2013 de bölüme girip de bölümü dondurmadan hala burda olan adamlar var.
Elsha
(25/09/2020 - 19:36)
Bölüm nasıl beğenmiyorsan çek git diyorsa, sana da aynısından
yigo1337
(25/09/2020 - 19:45)
siz çekip giderseniz biz de rahat edebiliriz belki, yazımdan bunun anlaşılması gerekirdi :)
zaragoza1234
(25/09/2020 - 20:02)
Söylediğine göre 40-50 yaşında adamsın.Bu saatten sonra üzgünüm ama mezun olsan da bir şey olmayacak.Rahatça o eleştirdiğin 2012 girişli adamlar gibi takılmaya devam edersin ve öcünü alırsın.Umarım senin yaşına geldiğimde tek derdim soğutma tekniği seçmek olur.
ruhadam
(25/09/2020 - 20:05)
Niye ağladın ki bu kadar yeni mi geldin okula her zaman olan şey
n\a
(25/09/2020 - 20:09)
adam soğutma tekniğini alamayacağı için girdiği triplere bak
defansagel
(25/09/2020 - 20:24)
4. sınıflarda dersi seçmek zorunda @yigo1337, sen aynı durumda olsan emin ol sende seçersin.

Sende bu eleşitirinde haklısın. Bende okulu uzatmıştım. 4.sınıfken 2. ve 3. sınıf derslerini kısmen daha kolay seçiyordum. Ama 2. sınıf ve 3. sınıflara haksızlık olduğunu da düşünürdüm.
defansagel
(25/09/2020 - 20:25)
Okul uzatanlara karşı fikirlerin yanlış. Makine gibi zor bir bölümde okul uzatmak gayet normal. Ayrıca okul dışı faktörlerde bazılarının okulu uzatmasına sebep olabiliyor
yigo1337
(25/09/2020 - 20:26)
mevzu soğutma tekniği değil. bi baksanız usise anlarsınız durumu. econ dolu, imal2 dolu, makel1 dolu, elektronik dolu ve bütün seçmeli bölüm dersleri dolu (kontenjan açılacak zorunlu derslere ama seçmeli dersler kalacak) ulan biz kendi sınıfımızın derslerini alamayacaksak ne işimiz var burda? yaşıtları 3-4 senedir çalışan, evlenmiş hatta çocuğu olmuşken burda "YeA aBi KuLüPTeN DoLaYı DeRsLeR KaLDı YeA GeL ToNoZa ÇaY iÇeK BeŞiKTaŞa GiDeK" diye 7-8 senedir burda olan adamlardan dolayı bize sıra gelmiyor. almanyadaki gibi aynı dersten 3 kere kalan adamı atacaksın okuldan af maf çıkarmayacaksın bak ne güzel oluyor durum.

@zaragoza1234 yaşım 20, 50 falan değil. mezun senem yok, hazırlığı atladım iyi bi şekilde ilerliyorum fakat önümdeki abiler önümü tıkıyor gidemiyorum :)
njke
(25/09/2020 - 20:35)
ki artık mesleki seçmeli derslerde sıra mevzusu da kalktı, havuzda olduğu için 3. sınıf değil 4. sınıftayken alabilirsin.

Özellikle anlamadığım şey bir çok 4. sınıf öğrencisine aldığı dersleri bırakmış, okulu uzatmış muamelesi niye yapıyorsun koskoca 2016 ve 2017 dönemi girişliler bu dersi seçmiyorlar mı yani ?

Senden önce okula girmiş adam senden önce istediği dersi alır verir bırakır kimseyi suçlamamalısın
yigo1337
(25/09/2020 - 20:43)
@vaLente
bu yazdıklarımdan sadece bi ders seçemeyeceğim için bu yazıyı yazdığımı düşünüyorsan geçmiş olsun bilader, okuduğunu anlamıyorsun.

@defansagel
okul dışı faktörlerden dolayı böyle bi durum varsa o kişinin en temel hakkıdır azami süreye kadar okuyabilmek. benim lafım çoğunluk olan sırf tembelliğinden ve avelliğinden dolayı 7 sene burda takılanlara. ayrıca makina istediği kadar zor olsun, zorluğuna göre çalışması gerekiyor okuyan kişinin, biz de böyle yapıyoruz zaten. ki ailevi ya da kişisel bi sorundan dolayı okulu uzayan varsa bize o kişiye laf etmek değil destek çıkmak düşer.

@njke bi say bakalım seçmeli dersleri seçen kaç kişi var. söyleyeyim mi sana? 700 kişi var. olması gereken kişi kaç? 250 falan. 150 de okulu 1 sene uzayan olsa, 50 de ailevi ve kişisel sorunu olan olsa, geriye kalan 250 kişi napıyor? ki 250 dediğim sayı da çok az, en az 350 kişi vardır keyfine okulu uzatan.


bouchalakis
(25/09/2020 - 23:53)
yorumunda gayet haklısın, kontenjan işi, 4lerin bırakmaması vs saçmalık, bir 4. sınıf olarak söylüyorum ki olmadan da diyebilirdim. sana beğenmiyosan git diyenlerin de fındık kadar aklı yok. senin tek yanlışın yaş mevzularını işin içine katman olmuş zira konuyla alakası yok.

sana beğenmiyosan kapı orda diyenlerin lise sonrası bi sınavla devletin en iyi 3 teknik ünisinden birinin en temel mühendislik bölümünü tercih edip memnun kalmamanla alakalı problemleri var herhalde. herkes onlar kadar düşük standarda sahip olmak zorunda değil hayatta, para vermesi vs de gerekmeden bu beklentiye girebilir. ek olarak eklemek istedim söylediklerine genel olarak katılıyorum, soğutma tekniği de güzel derstir bu arada.
SivaslıMakineci
(26/09/2020 - 03:04)
Güzel kardeşim ders seçim sistemini eleştir eyvallah ama milletin mezuniyet süresinden sanane yahu , adam isterse okulu uzatır isterse kısaltır. Anası mısınız babası mısınız , neyin hesabını soruyorsunuz :)
muhendis
(26/09/2020 - 10:54)
bir usis gerginliği daha :) hadi dilekçe yazıp bi yerlere de şikayet edelim moduna girince haber edersiniz...
Physical Graffiti
(26/09/2020 - 11:30)
@bouchalakis en doğru yorumu yapmış. Konuyu açan arkadaşın da haklı olduğu noktalar var sistem sıkıntıları olarak.

Bence 4 ve üzerine 20/0 değil de 5/0 olarak açılmalı sadece 5 kişi seçtirsinler. Asıl dönemi olanlar alabilsin, belki bu çözer. Ama mezuniyet durumları vs. Mağdur olabilirler. Her türlü sıkıntı konu.

Ben şunu söyleyeyim. Kendi dönem derslerinizi mutlaka seçersiniz. Mesleki seçmelilerde kontenjan artırımı yaparlar umarım normalde 20 iken 35e kadar azar azar artırırlardı o sırada alırdık biz. Bu dönem kontenjan artırmazlarsa çok büyük bir mağduriyet söz konusu olur bence, konuyu açan arkadaş sinirlenmekte haklı.
yigo1337
(26/09/2020 - 13:52)
@SivaslıMakinacı
bana ne mi? önümü her yerde tıkıyor bu herifler. yemekhane sırasında, ders seçimlerinde, ulan çay alırken bile fazladan sıra bekliyoruz bunlardan dolayı.

@bouchalakis ve @Physical Graffiti
hele şükür en azından aklı basan ve durumu anlayabilenler çıktı. sağolun yoksa cidden bölümden ve okuldan umudumu kesiyodum.

@muhendis
ismini mühendis yapmakla mühendis olunmadığını çok güzel bir şekilde gösteriyosun bakıyorum. şimdi gelip de ´beni tanımıyon bilader, nerden biliyosun´ deme, sonuçta okuduğunu anlamak da bir mühendisin yapabilmesi gereken bişey, ve sen de bu özellik gram yok :) bu yazdıklarımın usis gerginliğiyle bi alakası yok, boşu boşuna hala bu bölümde ve okulda yer kaplayıp hem bizi hem okulu hem bölümü hem de hocaları gereksiz yere yoran ve kampüsü gereksiz yere işgal eden aveller içindi bu yazdıklarım.

ardaninkaresi
(26/09/2020 - 14:55)
amma ağlamışın he. herkes aynı şeyleri yaşadı sen de yaşayacaksın bırak zırlamayı
SivaslıMakineci
(26/09/2020 - 15:13)
yigo1337 mezuniyetin uzaması kalabalığa sebep olabilir evet ama anlamadığın şey şu ki bu konuda karşındaki kişinin okulu uzatıp uzatmamasında bizim söz hakkımız yok ortada verilmiş bir hak var 7 yılda veya 4 yılda bitirir adamın keyfine kalmış.Bak yine diyorum sistemi eleştirebilirsin ama okulu uzatan adamı eleştirmek senin veya benim hakkım değil.
yigo1337
(26/09/2020 - 15:35)
@ardaninkaresi
senin twitter hesabını bulmuştuk arkadaşla, tam tahmin ettiğimiz gibi biriymişin :) iş hayatında başarılar dilerim :)
lst1029
(26/09/2020 - 15:40)
Yigido sakin ol şampiyon iş bulma konusunda kimin torpili varsa o bulur sana ne anlattılarsa unut onu sana sunulan çok farklı olacak. Evet haklı olabilirsin ders kontenjan konusunda da hepimiz aynı sıkıntıları çektik mezun olana kadar burada arkadaşlarına atıp tutmak yerine okul yönetimine git duyur derdini.
yigo1337
(26/09/2020 - 16:15)
sence yönetimden bi beklentimiz var mı? dönem dışı dersleri resmen açmaya üşendikleri için açmayan bir bölümdeyiz, çok şey beklemeyin bölümden.
ardaninkaresi
(26/09/2020 - 16:18)
twiiter instagram adresim açık tüm aklı başında makineci kardeşlerimi beklerim. bu velet hariç
ardaninkaresi
(26/09/2020 - 16:25)
niye sildin len yazdığını ´´tabi ki iş bulabilirsen :)´´ diye
yigo1337
(26/09/2020 - 16:41)
ayıp olmasın diye. ama sen kendini çok baba biri sandığından dolayı bize istediğin her şeyi söyleyebiliyosun, azcık insanlık göstetek dedik sen gelip bize yok velet, yok ağlama yok zırlama diyebiliyosun. akıl yaşı > kimlik yaşı diye boşuna dememişler, başarılar dilemiştim ama artık başarın falan olmayacağını da anladım burdan :)
ardaninkaresi
(26/09/2020 - 19:35)
laf kalabalığı yapacağına lafının arkasında dur silme. sonra velet dediler diye ağlıyorsun
yigo1337
(26/09/2020 - 19:56)
bak bak bak sen şuna, komiksin koç, kendine gel. karşında 10 yaşında çocuk yok. önce konuşmasını öğren konuştuğun adamla konuşmasını bil ondan sonra atar yap. 1 gıdım aklın olsaydı şu kadar laf yedikten sonra gelip de hala velet melet yazmazdın.
myman
(26/09/2020 - 20:15)
beyler,

bu bölümde maalesef herkes haklı. biraz gaddarca gelebilir ama herkes eşitse, tüm sınıflar iyi bir internet altyapsıında aynı anda almalı dersleri bence.

ayrıca maalesef iş hayatı herkesi bambaşka sektörlere, işlere sürüklüyor, o sebepten pek takmayın bu seçmeli ders işini.
muhendis
(27/09/2020 - 16:53)
@yigo1337 kullanıcı adımdan yaptığın varsayımlar mükemmeldi :) Herkes anlaşılmak ister ama anlamak istemez. Umarım tez zamanda gözlerin açılır da boş konuşma huyunu ve haddin olmayan konulara elini uzatmaman gerektiğini anlarsın. başkalarının yaptığı seni ilgilendirmemeli, önemli olan ben ne yapıyorum diyebilmek.

n\a
(27/09/2020 - 16:56)
belki şurada yazan herkesin haklılık payı var. Mesele sadece hangi dönemden olduğun ya da dersleri alıp alıp bıraktığın değil. Evet yabancı okulların uyguladığı sistemler gibi bi sistem uygulanabilir hatta eminim çok farklı seçenekler de sunulur. Az çok kafası çalışan bi milletiz ama sorun burada değil bence. Sorun şu artık ders işleyiş şeklimiz vs değişti yani örneğin yazın 200 kişi Muk2 seçtik. Aynı şekilde 50 kişilik sınıf olup da Hoca ´´konuşun ben sıkılıyorum arkadaşlar´´ dediği de oldu...Demem o ki bu durumu değiştirecek bu ders prosedürlerini ayarlayacak kişilerdir bence. Geçti artık o 30 üst limitmiş, 15 in altı kapanırmış ama maalesef böyle bir izlenim gelmiyor bölümümüzden ya da dekanlığımızdan duyurulara bakın hala aynı dil. Yanılıyorsam, Eksiğim varsa düzeltin...

Herkese başarılar...

n\a
(27/09/2020 - 21:14)
8 yıldır okuldayım bu kadar ağlayanı görmemiştim :)
muhendis
(27/09/2020 - 23:02)
+1 .
makinemimakinamı
(28/09/2020 - 17:42)
beyler yemekhane ya da çay sırasına kıdeme göre mi giriyorduk? şükür ki fark etmeden bugünlere gelebilmişim. bana sırasını veren geçmiş senelerdeki üst devrelerime selamlar. usis, evet birader çok acımasız bir ders programı ama burada sebebi değil sonucu hedef göstermenin hiçbir anlamı yok. aynı mağduriyetleri inan şurada yazan herkes yaşadı ama yok değişmiyor. okula girdim gireli öğrenci namına bir olumlu hareket görmedim desem yeridir. milletin sosyal medya hesabını bulup ad hominem tarzda saldırman da hiç hoş değil. inşallah son sınıf olduğunda şurada yazdıklarını hatırlayıp utanırsın. öte yandan söveceksen usispro gibi haksız rekabete yol açan programları kullanmayı kendine hak gören dönemdaşlarına söv.
yorgunmühendiss
(28/09/2020 - 18:41)
usisin bayatı da delikanlının aklını alır aklını :)
ka-fa 1500
(28/09/2020 - 18:47)
@yorgunmühendiss

Herkes kendi usisi ile ders seçiyor hayırdır bi sıkıntı mi var yigo kardeş
defansagel
(28/09/2020 - 19:02)
Bir aralar da kontejan tutup burada parayla satanlar vardı.
SivaslıMakineci
(28/09/2020 - 20:18)
Bir zamanlar usis mert insanların diyarıydı, şimdi bakıyorum da bir ders seçemedi diye ağlayanlarla dolmuş usis, ha kardeş?
makinemimakinamı
(28/09/2020 - 20:41)
@ka-fa 1500 Emrullah abi vardı bizim tencere imalatçısı. Yaşıtız. Adam usise 8de bir giriyor atılmadan tüm dersleri alıyor.
ka-fa 1500
(28/09/2020 - 21:20)
@makinemimakinamı harbi mi? ben iki gündür z raporu alamıyorum ya şu seçmeli yüzünden.
yorgunmühendiss
(28/09/2020 - 22:07)
Bak kardeşim sen güzel bir kardeşe benziyorsun. Benim yaşım otuz, bak usisime. Bak bak iyi bak rengarenk dersler.

Kaç gündür iki dersi seçemedik biz ağzımızi açamıyoruz sen bi seçmeli yüzünden mi şikayet ediyorsun
bekir217
(28/09/2020 - 23:04)
Usiste üçüncü sınıflar nasıl çatırdar bilir misin kardeş?
İşte böyle..
yorgunmühendiss
(28/09/2020 - 23:28)
Okulu uzatanların rahat etmediği dünyada kimse istirahat edemez
Alone_Wolf_Pack
(30/09/2020 - 12:29)
Ya kardesim yazmissin da soyle bu okulda onlar 3 iken onlarda alamiyordu dersleri şimdi korona ayağına ortalama için doldurmuslardir. Ortalama yükseltmek onlarin da hakkı değil mi?
n\a
(30/09/2020 - 16:20)
Soğutma tekniği dersini aldı galiba sesi çıkmıyor :)
yigo1337
(02/10/2020 - 12:37)
yo sadece buraya bakıp da sinirlenmek istemiyorum tekrardan :)
yigo1337
(02/10/2020 - 12:45)
@Alone_Wolf_Pack
hayır kesinlikle değil. kendi dönemlerinde yükselteceklerdi ortalamayı, zaten kopyayla yükseltilen ortalamadan bi hayır gelmez, iki teknik mülakatta 80lik olup elinize alır üzgün üzgün evinize dönersiniz.
yigo1337
(02/10/2020 - 12:51)
@yorgunmühendiss
o kulüplerde çok takılıyosun 4. sınıf
3. ve 4. sınıflar bi bölüme sığarsınız ancak bir seçmeli derse sığamazsınız
Alone_Wolf_Pack
(02/10/2020 - 13:05)
@yigo1337 ne alaka kendi dönemlerinde yukselteceklerdi? İyi bir tek yüksek oğretim kalmıştı sağlam,onu da ilkokul lise gibi yapalım olsun bitsin. Ortalama yükselten her adamın kopya çektiğini nerden biliyorsun? Çeksede teknik mülakatta evine üzgün döneceğini nasıl anlıyorsun? Bunlar çok bencil düşünceler bence.

Kolay gelsin.
ka-fa 1500
(02/10/2020 - 16:23)
@yigi bıdı bıdı yapma koçum, kalıbının adamı ol dersini çalış
yorgunmühendiss
(02/10/2020 - 16:24)
bak @yigoooo sen kısa pantolonla lise bahçelerinde koştururken biz burada 3000 kişi ders seçiyorduk :)
yorgunmühendiss
(02/10/2020 - 16:27)
@ka-fa 1500 siz bir günde mi soğutma tekniği sevdalısı oldunuz ?
yigo1337
(02/10/2020 - 16:29)
@yorgun bey
mezuniyeti düşünen mühendis olamaz :)

@kafkef yeterince kalıbımız var merak etme, hem fiziksel hem zihinsel. bizle uğraşacağınıza okulunuzu bitirin efendim ;)
yorgunmühendiss
(02/10/2020 - 16:32)
@yigo eee biz boşuna mu buradayız babayiğit :)
dasÜbermensch
(02/10/2020 - 16:41)
@yigo1337 sen yine iyisin bizim istediğimiz ders açılmıyor.
yigo1337
(02/10/2020 - 20:39)
@yorgun bey
makinada istediğin dersi seçememek kanundur
ka-fa 1500
(03/10/2020 - 15:26)
Kardeşim kitapta yazıyor kitapta. Üçüncü sınıflardan, dördüncü sınıflardan uzak durun. Ama okulu uzatanlardan kaçın diyor kaçın.
yorgunmühendiss
(05/10/2020 - 17:17)
güzel abim @ka-fa 1500 seviyorum seni, allah başımızdan eksik etmesin. baksana abi usisindeki derslere, ne güzel de ders ekliyorsun. mevlam bize nasip etmiyo demekki. yoksa 10 numara ders seçerim abi.

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.