usis - mkm
ucuncubinyil.com
AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
aciL yardım
herkese merhaba arkadaşlar ben bu sene össye girmiş biriyim başarı sıralamamda ytü jeodozi ve topogrametri tutuyor ama benm hayalim hep inşaat müh okumaktı.iç transferle jeodozi okurken inşaata da geçebilir miyim?yoksa 1 sene daha hazırlancam.geçebilirsem ne yapmam lazım


gönderen: eRn_1905 - 23/07/2008 - 12:25
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
deep s.
(23/07/2008 - 13:20)
hocam 1. si bolumun adi jeodozi ve topogrametri degil jeodazi ve fotogrametri..
2.si ic transferle insaata gecme sansin var ama minimum 3.00 yapman lazim ki kasabilir bu durum.
3. su illa insaat istiyorum diyorsan bu riski goze alip jeodazi okuyim gecerim deme onun yerine direk insaat okuyabilecegin bir universiteye gir..
cunku jeodazi okuyup gecemezsen ve bolumdende mutlu olmazsan sana yazik olur.. hayattan bezersin.. kolay gele..

ayrica peder insaatciysa veya insaat isleriyle ugrasiyorsa hic gecis yapmadan jeodazi bitirip pederin yaninda da gayet guzel calisabilirsin..
eRn_1905
(23/07/2008 - 19:20)
kardeş ilgin için tşk yha çok kararsızım 2.sene yapar mıyım daha iyisini onu da bilmiyorum.yha saçma olacak siz makinede okuyorsunuz acaba bilginiz var mı jeodazi ve fotogrametriden ?arkadaşlarınız vardır belki
Larva
(23/07/2008 - 19:27)
kuzenim okuyor ii bölüm diyor.

bence ii arastır ve gercekten sevdiğin bölümü ii belirle. sonrada istemediğin yere gitme bi daha hazırlan.

haritaya gelip sonra insaata geçmek öle söylendiği kadar kolay değil.

yıldız haritaya puanın yetiyorsa. başka ünilerde inşaata puanın yeter. git oralarda oku.

yok illa yıldız diyorsan. at tercihe yıldız gelirse gelir . gelmesse bi dahaki sene
ytümakina
(23/07/2008 - 19:29)
kardeş benim arkadaşım var jeoadazi de ama oda pek sevmiyo çünkü yane okulun bana görede birçok kişiye göre de en dandik müh.ama ben inşaatı ii biliyorum dolayısıyla jeoadazide kötü değil ii para alabilir ama kesinlikle ve kesinlikle yazma geçemezsin yapamazsın sora kafanı çok duvarlara vurma onun yerine başka üni yazabilirsin zannımca atatürk inş tutar bence güzel bi okul güzzel bölüm kesinlikle inşaatçı ol derim gitme haritaya :d inşaat güzel bölüm yok benim başka üni. işim olmaz diyosan o zaman bi seene daha bekle benim girdiğim sene zor bela fen edebiyattan dandik bi bölüme giriyodum kimyaya ama hedefim mühendislikti ve bi sene daha çalıştım ve burası oldu çok mutluyum alllaha şükür o yüzden neden kazanamadım diye üzülme hayırlısı buymuş bi sene daha hazırlan inan 1 sene huzursuz ama hayat boyu huzurlu olursun allah yardım etsin kolay gelsn yardımcı olabildiysem ne mutlu bana
eRn_1905
(23/07/2008 - 20:18)
tşk ilgi için.yha o kadar zor bir durum ki arada kalmak herşey seneye daha iyisini yapabilir miyim sorusunda.ailemde baya baskı yapıyor git falan diye.yha gerçekten içerisinde olduum durum kmsnn başına gelmesin ilk senede jeodaziye gitmek bana saçma geliyor ama hayırlısı olsn
ytümakina
(23/07/2008 - 20:44)
kardeş doğuda erzuruma git bak çok güzel okul benim kardeşim orda makine okuyo gayette memnun oyüzden istanbulda okuyucam diye kendini şartlama git erzruma güzel okul büyük ihtimal 2.öğretim gelir ama inş istiyosan mutlaka inşaata git önemli olan okul ortam falan değil önemli olan istediğin meslek sonuçta 4 sene çabuk geçer walla benim okuldaki 3. senem olcak bu sne çok çabuk geçti iki sene o yüzden 4 sene değil hayatın boyunca utlu olmak istiyosan mutlaka istediğin bölümü yaz bak gerçekten şu anda anlaman çok zor ama sana ısrar ederek sölüyorum belki üstüme vazife değil ama senin durumunu anlamaya çalışıyorum ve şimdiki durumula karşılaştırdığımda kesinlikle bölüm her zzaman sölerim bölüm okuldan önemli sonuçta bana göre hartacılar okulda çok ezikler onuda söleyeyim ama inş müh karizma bence o bakımdan da düşünebilirsin belki dört sene fazla para harcıyıcan ama hayatın boyunca bırak iki senede aradaki fark kadar para kazanırsın yane demek istediğim inşaataa istihdam inanılmaz fazla ama jeodazide işş bulman çok zor inan bölümü sevmezsen okulu bırakır bidaha girersin buda senin için ii olmaz sanırım iki senen kaybolur o yüzden sana bi üni olarak ve bu işlerde tecrübeli biri olarak sölüyorum üniversteye gelmek içn geelme bi snee geçtikten sora dersin belki ben istediğim yerde olcaktım ama şimdi mutsuzunm ve hayat boyu mutsuz olursun bende sölemesi inan burda kendimi hırpaladım en ktü bi sene bekle ama jeodazi gerçekten yazzma..
Jacques
(23/07/2008 - 21:54)
hocam sen beni dinle yaz jeodezi 1 sene sonunda bir bakmıssın inşaattasın. Bn makınacıyım ve ortalamamda yüksektir ve bu olaylarlada iilgilenen bırısıyım.bn direk makınaya gırdım bu arada ossden
Bnm jeodezıden makınaya gecen cok arkım var inşaata gecmek daha kolaydır.Hanı inşaat olsan yada makına endustrı yada baska bolume gecmek ıstesen zor olur ama jeodezi buu okuldakı en kolay bolumlerden bırısıdır. Bazı derslerde çanlar 14 felan cıkıo ki buna gülsek mı aglasak mı? Rahat rahat gecersın hiç merak etme bence yaz hatta kazanırsan ugra bana bn sana tiyolarıda verırım merak etme:D

n\a
(23/07/2008 - 22:00)
bn de konuya jacques gibi yaklaşıcaktım hatta kimsenin demedigi bişey diyim diye giricektim söze ama arkadaşım benden önce davranmış..bn sana söyleyim jeodezi yazarsan eger inşaatı gercekten istiyosan hayvan gibi de ortalama yapma imkanın mümkün güven bana ama 1 sene daha beklemeyi ailemin baskısı yüzünden göze alamıyorum diyosan merak etme en gec eylül sonunda onlar da san gereken her türlü destegi verirler zaten şöyle de düşünebilirsin 1 sene boyunca okul yok tamamen bu sınawa odaklanıcaksın cok garip bi terslik ya da aksilik olmadıgı sürece puanını gayette güzel yükseltirsin...yani sonucta ne karar verirsen ver birazcık azmin sonucunda karlı cıkan yine sen olucaksın.tercihlerinde başarılar Allah yardımcın olsun...
Larva
(23/07/2008 - 22:07)
jeodazi ye girecen. 1 yıl okuyacan beğenmiyecen. geçiş yapamıyacan. sonra ne olacak. bir yılda hazırlanıp yeniden girmek isteyecen.kaybolan 2 yıl var burda. hem sonra girmek istediğinde yapabilecenmi. şimdi bilgilerin tazeyken üzerine koymaya başla.yoksa bir cok kişi tanıyorum üni değiştirmek isterken hem değiştiremiyolar hem hayatları mahvoluyor.

ben başka üniversitede de okudum. anadoludaki üniler daha ii. sıralamanı bilmiyorum.bilseydim ona göre bişi sölerdim.

ama yaz başa yıldız insaat sonra kocaeli bursa sakarya konya çanakkale. git erzuruma kadar. gelirse gelir. önemli olan inşaat okuman.yada başka bir mühendislik.
tercihlerden bişi çıkmasada.gider 1 yıl daha hazırlanırsın.

bu arada hangi semtte oturuyorsun
n\a
(23/07/2008 - 22:18)
larva ii güzel demişin ama ilk sene okuyup begenmeme durumu sadece jeodezide olmaz ki bütün mühendislik dallarında ilk sene derslerin %90ı ortak(mat1-2 fizk1-2 kimya lineer toplmsal)bn olsam %51 yaz ortalamanı yap sonra yıldız mezunu olarak iş hayatına atıldıgında 1-0 önde başla derim...
ytümakina
(23/07/2008 - 22:28)
ya kardeş sen bunlara gerçekten bakarsan kafanı duvarlara vurursun hayvan gibi mat 2 soruları var herkes kaldı bu sene f nerde yapcan hayvan gibi ortalamayı benim arkadaşım var dersleri süper ama adamın ortalama 1,8 bütün dersleri a b ama matematikler f mat1-2 yane o yüzden bence arkadaşarın sözüne pek bakma sen larvanın dediklerine bende katılıyorum herkes geçerdi öle kolay olsaydı benim arkadaşımda haritada inşaatı istiyodu ama adam şimdi dersleri geçmeye okulu bitirmeye uğraşıyo bi iki tane gerçekten ineklik dercesine ulaşmış insanların sözleri bunlar bunlara itimad edersen hayatın mahvolur bence gerçekleri anlaymıyo ve çoğunluğa bakmıyo bu arkadaşlar haritacıların %90 bölümünü sevmiyo ama okulda haritacılar dolu yazmaaaaaa hata eetmmeeee hayatıını karartma
eRn_1905
(23/07/2008 - 22:33)
kafam karıştı biri öyle biri böyle diyor.larva benm sıralamam çok iyi değil 44503.oldum sınavda.bu puanla samsun,osmangazi ikinci öğretim falan tutuyor inşaat.ben samsunun v.köprü ilçesinde oturuyorum
81onur38
(23/07/2008 - 22:36)
Sen larvaya bakma o daha larvsındn yeni çıkmış kelebek,hazırlıklı kişi


Şaka bir yana, bölümü iyi araştır,öğretim üyelerine ve iş imkanlarını öğren.Geçiş mantığıyla gelirsen hüsrana uğrayabilirsin.Demem o ki direk insaat okuyabileceğin okullar yaz ya da tekrar hazırlan.Okulda jeodazicilerin yıldızı pek de parlak değildir,en azından makine veya inşaat kadar değil...
ytümakina
(23/07/2008 - 22:44)
bence samsuna yakın ktü tutuyosa ki heralde tutmaz ama yaz onu yada ne güzel evine yakın biyeri yaz bende bu çocuk ist ist diye ısrar ediyo heralde istanbulda oturuyo diye düşünmüştüm ..kardeş istanbulda istanbul dışından gelipte ortalama yapacak adam olabileceğini hiç düşünmüyorum bak bence sen hiç bulaşma buraya burası gerçekten çok çok b..tan bi yer yane bence gelme sen bu sıralamayla doğuda bi üni rahat girerin o yüzden kendi evine yakın bi yerde inşaat yaz sakın ytü harita yazma bak harbi çok pişman olursunn bölüm bence o kadar kötü değil ama kötü ya inşaat karizma meslek daha ne ddiiim ya kesinlikle gelme haritaya çok az kişi para kazanır bu işten hem para kazanmasa bile yarın gidip inşaatçının altında ne bilim doğudaki üni bitirmiş adam ama inşaatçı sen ytü yü bitirmişin ama adam senin üstünde olcak ve sen hep pişman olcan öle geçiş falan hikaye söleyeyim artık pek bişe sölemcem daha ne diim ya
eRn_1905
(23/07/2008 - 22:53)
sıralamam eskişehir osmangaziye tutuyor inşaat mühendisliği yaz diyorsun yanii:)asLında haklısın ytümakina.zaten bu sene cihat şener diyor ki sıralaman 50000 ise 20000den başla çıkabilir diyor:)biraz garip durum ama 44503 benm sıralamam 44600 ile eskişehir osmangazi almış girerim heralde ???
ytümakina
(23/07/2008 - 22:59)
osmangazi çok ii bi üniversite inşaat yaz bak bana dua etceksin umarım gerçekten yardımcı olmuşumdur haritayı unut yok öle bi bölüm senin için :Dhadi kolay gelsin allah yardımcın olsun allah gönlüne göre versinn
eRn_1905
(23/07/2008 - 23:00)
seviyorum seni:)gerçekten sağoL bide son bişey.ikinci öğretimle birinci bölümün iş bulma şansları arasında bir fark var mı?yoksa biri sabhçı biri akşamcı mı:)
Larva
(23/07/2008 - 23:01)
eren kardeşim kontejanlar artı. bu sene durum biraz farklı. bu yıl girmek kolay. seneye girmen kat kat cok zor.ben şu an bi dersanede açmış oldugu çadırda tercih yapıyorum. senin durumundaki birine 25 binden bir kaç tercih yapıp 55 bine kadar gelip garantiye alırdım. ama senin samsun osmangazi gib yerlere girmen garanti gibi. yerinde olsam.24 tercihide inşaat yazar giderim

Bak şunu söliyeyim.geçen sene bir arkadasım osmangazi inşşattan yıldıza geçti. hemde 2.80 lik ortalamayla. burda bölüm değiştirmek için minimum 3.00 yapabilecenki başvuru hakkın olsun. ondan sonra yarısabilmek için 3.20 3.30 yapman imkansız bence. başka ünilerden yıldıza gelmen daha kolaydır.
git oku insaatını yapabilirsen gecersin. gecemessen mis gibi oku mezun ol..
Larva
(23/07/2008 - 23:03)
diplomada 1. öğretim 2. öğretim yazmıyorki.


tercih yaparkende böle bir sürü soru var bizim insanımız nerden buluyorsa :D
ytümakina
(23/07/2008 - 23:06)
yok kardeş sadece sabahçı akşamcı bide baya bi para farkı var larvanın dediği gibi yazmıyo 1.öğrt falan o yüzden merak etme ama tutuyosa 1.öğretim yaz babanın parası çok değilse yane çünkü kredi çıkar 1.öğretime 30 lira ödersin ama kredi çıkmaz 2.öğretime 600 lira ödersin onuda düşün
eRn_1905
(23/07/2008 - 23:06)
yha yaşamadan öğrenilmiyor ki...osmangaziye girip yıldıza da geçersem sizi bualbilrsem benden ne isterseniz:)
eRn_1905
(23/07/2008 - 23:08)
baya fark varmış yha:)birinci öğretim zor ya 37000lerde gene yazarım ama olmaz gibi geliyor.
Larva
(23/07/2008 - 23:08)
başarılarının dewamını isteriz.

ha bu arada ytümakine elektrik nasıl mühendislik olarak.
eminn
(23/07/2008 - 23:09)
ern 1905 öncelikle jeodazi kim ne derse desin iyi bölüm he biraz zor orası doğru ama gerek iş imkanı gerek maaş bakımından iyi bir tercih olur. bir sene daha okuyup deneyecem diyorsan sen bilirsin fakat kazanamayıp kahrolmak da var. bana göre iyi bölüm bence bu bölümünü okuman senin için daha avantajlı olacaktır. iyi düşün :)
ytümakina
(23/07/2008 - 23:10)
umarım öle bişe olur inan isteyebileceğimiz en güzel şeyi sölemişsin allah yardımcın olsun..aramıza bekleriz istersen neden olmasın iste ve çalış yapamicağın şey yoktur aeo
ytümakina
(23/07/2008 - 23:14)
larva bana göre 3 tane müh. var tabiki herkesin katılmasını beklemiyorum ama elektrik ,makine ve inşaat ..ytü de iki tane köklü ve okulun en ii bölümleri makine ve inşaat bunuda söleyeyim ..3 tane müh. sölememin sebebide şu diğerleri bunlara göre dallara ayrılmış mesela endüstri ,metalürji,malzeme gibi müh makinenin bi parçası jeodazi ,çevre,jeoloji falanda inşaatın parçası nese işte bu yüzden elektrik çok sağlam bi bölüm kesinlikle güzell bölümm
Larva
(23/07/2008 - 23:16)
hımm ben pek sıcak bakmıyordum ama az mezun veriyor avantajlı olabilir.


Benim mühendislik sıralamam. Makine Elektronik Bilgisayar 3 lüsüdür. inşaatı oldum olası sevemedim ama makine kadar asil bir bölüm
eRn_1905
(23/07/2008 - 23:32)
ilgilenen herkese tşk iyi geceler
fında
(14/07/2009 - 23:39)
abilerim lütfenn yardımcı olur musunuz jeoloji mühendiliğinden insaat mühendisliğine gecme gibi bi duru var mı yardımcı olanlardan allah razı olsun

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.