usis - mkm
ucuncubinyil.com
AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
bin-binbeşyüz maaş diyorlar
Üzülerek takip ediyorum siteyi,yeni mezun arkadaşların işe başladıkları maaşları duyunca niye geldim Yıldıza diye düşünmeden de edemiyorum;misal öğretmenlik okusaydım;şu an ek ders ücretleri zammıyla 3bine yakın maaş alıyor öğretmenler devletten.Tıp hayaliyle 1-2 sene de geç giriyoruz çoğumuz üniversiteye filan sonrası hüsran...Mezun olduğumuzda aldığımız maaş bin-binbeşyüz.kendimi bi bok olarak gördüğüm için söylemiyorum ama hemşirelik mezunlarından 3binin altında maaş alan tanıdığım yok;Öğretmenlikte 3bine yakın maaşı var şimdi?Mühendisler bu ülkenin neyi?Zaten Teknik öğretmenleride fark dersleriyle mühendislik diploması veriyorlar.Acaba diyorum Yıldız Teknik ismi güzel filan ama bizi kandırdılar mı acaba?Sıradan bir anadolu üniversitesi mi bizim okulda;Yada üniversite isimlerini bu dönemde hiç mi önemi yok artık?Bizler çok afedersiniz aptal mıyız?Ya özel sektörün kırbacı altında ezileceğiz ya torpille akademik bir yerlere tutunmaya çalışacağız yada kpss eziyetiyle mi uğraşacağız!Türkiyenin 27binincisi mühendisi bu ülkede gelecek kaygısı çekerken;100binincisinin hemşirelikle öğretmenlikle daha rahat gelecek kaygısı olmadan yaşadığı bir ülke miyiz?Not:Kimseyi yermiyorum kimseyi aşşağıda görmüyorum;sadece hak,adalet ve gelecek kaygısı adına söylüyorum.


gönderen: Alperen34400 - 03/10/2015 - 16:59
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
emcekare
(03/10/2015 - 18:31)
İş hayatı mesleki alanda yetişmiş muhendis istiyor. Ytu bu konuda Itu ve Boğaziçinden açık ara ondedir kuşkusuz. Ancak Odtu´nun gerisindeyiz. Yani Turkiyede muhendislikte ikinciyiz.

Peki niye mi bizim mezunlar duşuk ucret alıyor? Birlik beraberliği sağlayacak universite yonetimine ve sistemine sahip değiliz.

Orneğin İtu´de, universitenin işçi bulma birimi gibi birşeyi var. Mezunlar oraya gidiyorlar direkt en iyi yerlerde işleri hazır. İtu, mezunlarını takip ediyor çalıştıkları yerleri vs kayıt altına alıyor, irtibata geçiyor ve kendi yeni mezunlarını alması için strateji uyguluyor. Aynı sistem Boğaziçi ve Odtude de var. Oğrencilerini bi omur izliyorlar ve destekliyorlar, tutucular. Bizde bu durum yok.

Hepsinden iyi muhendis olsan tabi alınmazsın çunku daha ilan sitelerine konulmadan bu universiteler o yerleri kapıyor. Bizlerede artıkları kalıyor tabi.

Birde Akp sağolsun her köye universite açtığı için piyasa duştu. Adam Elazığ fırat uni mezunu makine muhendisi mezunu, koskoca Arçelik Koç holdingde 1200 liraya işe başlıyor. Senin imzanda aynı, onunda. Tabi ucuz olanı alacaklar yuzbinlerce makine muhendisi doldu. Utanmasalae asgari ucretle muhendis çalıştıracaklar.

Çozum, universitemizin İtu ve Boğaziçinin uyguladığı sisteme geçmesi. Çalışan Ytü luler bize iş ve staj imkanı sağlaması için universitenin aracı olması gerek.

Yada biz elimizden geldiğince diğerleri gibi tutucu olup ileride çalışmaya başladığımızda, Ytu mezunlarını işe almalı her konuda destek olmalıyız birbirimize.

Şu haliyle anadoludaki makine muhendisleri bizden bir adım onde. Niye mi? Çunku ucuz iş gucu. Senin çalışmayacağın işlerde 1200 e gozu kapalı çalışır batman uni mezunu. Sen 27 binde girdin ama o adam 500 binde makine muhendisi oldu bide duşun.



mekatronik14
(03/10/2015 - 18:55)
Dostum mezun olduğunda çok daha iyi, anlayacaksın bu okulun değerini bu karamsarlık niye?

Anadoludakiler için durum kötü olabilir sen Yıldız mezunusun önce bir kendine gel. Bugün Türkiye´nin en büyük ar-ge şirketlerinde o kadar çok Yıldızlı varki. Yani senin çalışacağın başvuraacağın yerlerde göreceksin hep bir Yıldız Makina karşına çıkacak.

O yüzdden bizi kandırdılar mı filan deme hiç. Mesleği sevmiyorsan matematik fizik sevmiyorsan hemen bırak okulu hiç vakit kaybetme. Ama eğer mühendissen bu ülkede üst kalburlu şirketlerin hepsinde biz varız rahat ol.

Bir Yıldızlı seni mülakatta kayırıp işe alındığında söylediklerimi daha iyi anlarsın. Sen kendini geliştirmeye bak.

ITU ODTU Boğaziçi filan deme piyasada her türlü Yıldız´ın gideri vardır. Elbette bu üniversiteler çok iyiler. Ama unutma bizim de onlara göre avantajlarımız da var eksik olduğumuz yerlerde.

Biraz araştırırsan ülkenin en büyük otomotiv devlerinde kaç yıldız mezunu var oran ne aynı şey beyaz eşya sektörü için de geçerli. Bugün Türkiye´nin en büyük ArGe merkezinin Genel Müdürü Yıldızlı. Sana daha nasıl anlatayım.

Ha biz bu kafadan kurtulamadıkça git gide boka saracağız o ayrı. Çıkın beyler bu kafadan Yıldız´a bok atmayın. Bi eksiklik varsa o sizdedir.
Belize
(03/10/2015 - 19:33)
Büyük şirketlerin Ar-Ge merkezleri veya departmanlarındaki Yıldızlı sayısı daha azdır.Yıldız tarafı üretim kaliteye daha çok geçer.
Şirket bazında bir kaç istatistik vereyim:
Arçelik Group:
ITÜ:166, YTÜ:133, ODTÜ:36, BOUN:34
Ford OTOSAN ve Ford Motor Company:
İTÜ:280, YTÜ:213, BOUN:61, ODTÜ:46
TOFAŞ:
İTÜ:71, ODTÜ:57, YTÜ:50, BOUN:9
B/S/H Turkey:
İTÜ:105, YTÜ:72, ODTÜ:23, BOUN:30
Bosch Türkiye:
İTÜ:56, ODTÜ:46, YTÜ:17, BOUN:11
Aselsan:
ODTÜ:982, İTÜ:120, YTÜ:27, BOUN:23
TEİ:
ODTÜ:101 ,İTÜ:81 ,YTÜ:15, BOUN:13

Her dala ait ülkenin önde gelen kurumsal şirketlerini yazmaya çalıştım, bazı şirketlerde fena konumda olmasakta bazılarında ciddi anlamda fark yiyoruz.İTÜ kesimi YTÜ´yü yata yata okul bitiren kesim diye tanıyor.Ve İTÜ´de olan bizde çok zayıf olan birbirini tutma olayı var.ODTÜ´nün havası zaten apayrı şirketler direk oraya gidiyor bünyelerine adam almak için(abartma demeyin bizzat görüyorum).Onların seviyelerine gelmek için extra efor şart.

Sayısal Kaynaklar Linkedin´den alınmıştır.Şirket bazlı filtreleme yaparak aynı sonuçlara ulaşabilirsiniz.

Benim eyyorlamam bu kadar kalın sağlıcakla :)

MihendisBey
(03/10/2015 - 19:39)
Yıldız iyidir. boğaziçi mühendis değil yönetici yetiştirir. Odtü lü adam her işte çalışamaz çalışmaz. Geriye itü ve biz kalıyoruz ki bu bizi daha değerli kılıyor. İtü argeye yönelik bir eğitim veriyor biz ise daha ziyade piyasanın genelinde iş bulabiliyoruz. Yıldız mezunu olupta 1000 lira teklifine evet diyen için ise keşke okumasaydı yıldızı. kendinizi ezdirmeyin güvenin biraz eğitiminize ve kendinize 1000 lira teklif adamın ağzının payını verin o masada ki bir sonraki adama bunu teklif ederken utansın sıkılsın biraz. Kapitalistlere prim vermeyin tokatlayın hepsini :)


https://www.linkedin.com/edu/school?id=17402&trk=tyah&trkInfo=clickedVertical%3Aschool%2CclickedEntityId%3A17402%2Cidx%3A4-1-13%2CtarId%3A1443898457418%2Ctas%3Ay%C4%B1ld%C4%B1z
Alperen34400
(03/10/2015 - 19:54)
@emcekare çok haklısın;Örgütlenme sorunu var okulda bu açık Ama bizler bunu bir grup altında değilde bilinçaltımızda yapabiliriz ilerde iyi yöneticilik pozisyonlarına geldiğimizde aynı kriterde iki şık arasında kalırsak ytü lü birini işe almalıyız ki bu devran dönsün adımız olsun piyasada, @mekatronik14 Yıldıza bok atmadım haddim de değil Sisteme bok attım sadece;İnş dediğin gibi olur,olursada buraya yazarım @Belize Teşekkürler veriler için @MihendisBey bende kızgınım öylelerine ama yapcak bişey yok...Neyse Morali bozmaya gerek yok Herkes Kalbinin ekmeğini Yer derler umarım öyledir
n\a
(04/10/2015 - 05:32)
Dolardır o tl olsa duramazsın
heisenberg
(04/10/2015 - 18:00)
İtüyle Ytüyü kıyaslayanlar var gerçekten komik bir durum hayır geçmemiz mucize olurdu zaten 10 binle adam alan yerle 30 binle adam alan yer aynı mı olur?polo ile audi r8 kıyaslamak gibi bir şey herhalde bu

Bence İtüyü çok hafife alıyorsunuz.Tamam bizim okulumuzda başarılı ilk 10a girer ülkede ama İtüyle dağlar kadar fark var kendi arkadaşlarımdan biliyorum farkları.
mekatronik14
(04/10/2015 - 19:22)
@heisenberg Sen hala lise kafasında mısın kardeşim? O aptal sınavın bir şey ölçmediğini belirleyemediğini göremedin mi? Hayır bunu üniversitedeki ilk daha anlaman gerekiyordu. Gelip diyorsun ki puanı yüksek demek ki daha iyi okul bik bik. Üniversitenin kalitesini literatüre yaptıkları katkılar belirler. Mezunlarının yaptıkları işler gösterir güzel kardeşim.

Bak adam sana istatikler yazmış onlara baksana. Önce bir eziklik psikolojisinden bir kurtulsana. Biz sayıca üstünlüğümüzle çoğu yerde dümenin başındayız.

Neyse beyler bu yüzden kaaybediyoruz ya ona üzülüyorum. O yüzden bişeyleri göstermek için serzenişte bulunuyorum. Ha ama kafa almıyorsa ne kadar anlatsak boş tabi.
heisenberg
(04/10/2015 - 22:46)
ya o kadar boş insanlarsınız ki sırf cevap vermek için odaklanmışsınız.Ben itülüler bizden zekiler,üstünler demedim.Ama bizden çalışkan ve disiplinliler öss doğru zeka ölçmez ama disiplin ölçer ve arkadaşlarımdan da görüyorum itülüler bizden 10 kat daha disipliler.

Ama siz sadece cevap vereceğiniz için düşünmüyorsunuz İnsanlar aptal mı ya ytü itüden iyi olacak insanlar itüye gidecek buna bile basmıyor mu kafanız?Siz sanki itüye gidebilecektiniz de yok ya ytü daha kaliteli oraya gidelim dediniz?Asıl ezik olan sizlersiniz sürekli başkalarıyla kıyaslıyorsunuz bu dünyada sizden daha başarılı insanlar var bunu yoksayarak bir şey elde edemezsiniz çalışarak kapatırsınız

bir de sayılar gösterir demişsiniz utanmadan ya siz matematik de mi bilmiyorsunuz

Şimdi bu sonuçlara şöyle bakın bakalım

İtü her sene 100 odtü her sene 100 Ytü her sene 600 kişi çıkartıyor sizin başarı anlayışınız bu mu?Sen hepsinden 6 kat fazla adam yetiştiriyorsun ama onlar seni geçiyor bu mu başarı :)

Arçelik Group:
ITÜ:166, YTÜ:133, ODTÜ:36, BOUN:34
Ford OTOSAN ve Ford Motor Company:
İTÜ:280, YTÜ:213, BOUN:61, ODTÜ:46
TOFAŞ:
İTÜ:71, ODTÜ:57, YTÜ:50, BOUN:9
B/S/H Turkey:
İTÜ:105, YTÜ:72, ODTÜ:23, BOUN:30
Bosch Türkiye:
İTÜ:56, ODTÜ:46, YTÜ:17, BOUN:11
Aselsan:
ODTÜ:982, İTÜ:120, YTÜ:27, BOUN:23
TEİ:
ODTÜ:101 ,İTÜ:81 ,YTÜ:15, BOUN:13


Alperen34400
(05/10/2015 - 02:13)
http://www.basarisiralamalari.com/makine-muhendisligi-basari-siralamasi-taban-puanlari-2014-2015/ bu başarı sıralamaları iyi bakın eziklik psikolojisini filan bırakın sıralamalarda da görüldüğü gibi itü daha iyi bir üniversite(kilit) üzücü olan şu Abdullah gül üniversitesi yeni kurulmasına rağmen yıldızdan sonra geliyor devlet üniversiteleri arasında...tabi burs olanakları sayesinde örneğin biz makine mühendisliği öğrencileri olarak abdullah gül üniversitesine gitseydik hepimiz en az 300 tl burs alacaktık tabi 400 alacak arkadaşlarda vardı keşke oraya mı gitseydik ne yapsaydık şu okulun bölüm başkanlığından bazı hocalarından o kadar nefret ettim ki neyse.Umarım Beşir Atalay üniversitesi,Çemil Çiçek üniversitesi,Hüseyin Çelik üniversitesi filan kurulmaz yoksa Yıldızın adı madı kalmayacak gittikçe.Diğer üzücü tarafta yorumlar onlarıda yazıym
Örn:´´Benim sıralamam 201 bin 186 bin aksaray ikinci öğretim makine mühendisliği olurmu´´.--diğer yorum-- ´´makine müh mezunuyum inanın okumaya değmiyo dersler ağır mezun olduktan sonra değermiydi diye kafanıza vurursunuz başka müh okuyun veye güzel bi ünide okuyun´´
bide geçen biri soruyordu Hemşirelikle mühendisliğin puanları birbirine çok yakın hangisini tercih etsem diye?Sözün Özü Umarım mezun olduktan sonra İYİKİ deriz KEŞKE Demeyiz
Jacepuk
(05/10/2015 - 15:45)
Mühendisliği risk işi olarak görüyorum ben. Öyle kpss kazanıp 3 bin almak değil. 1.5 da kazanılır 100 bin de. Kendinizce bir şey katmanız lazım sadece okuyarak olmaz. Uğraşırsanız 3 bin maaş alan değil veren bile olursunuz.
maximum
(06/10/2015 - 07:36)
@jacepuk efsane yorum kardeşim. %100 katılıyorum sana.
memocan
(06/10/2015 - 15:34)
Merhaba saygıdeğer meslekdaşlarım;
2011 yılında Yıldız´dan mezun oldum. ilk mezun olduğum günlerde ben de sizler gibi atanmayınca isyan ediyordum bu maaşlar için mi okudum ben, sanayide çıraklık yapardım gibisinden. fakat memurların maaş artış oranlarıyla kendimi karşılaştırdığımda gelecek için onlardan daha umutluyum. Çünkü memur her sene belli %3 - %4 (malesef) performans değerlendirmesine göre yapılan herhangi bir zam da yok. Çalışan da aynı yatan da. fakat özel sektör çalışanları olarak bizlerin performans değerlendirmesi oluyor ve buna göre zamlar belirleniyor. Tabi patronuyla anlaşamayan müdürlerine posta üstüne posta koyup performansı yüksek olan arkadaşlarımı malesef bu kategoriye alamıyorum. Benim maaşım bu 4 sene içerisinde 2 katına çıktı. Ama memur olan arkadaşların taş çatlasın %20 artmıştır. Bunu özel sektör çalışanlarının sevinmesi veya memur arkadaşlarımın üzülmesi için söylemiyorum ama iki tarafın da + ve -leri mevcut.

Bu arada sektöre girdiğinizde kimsenin sizin mezun olduğunuz okulu taktığı yok. sadece işe girerken karizma olur fakat daha sonra tamamiyle bizlerin işlerine asılmasıyla ilgili bir durum.

Saygılarımı sunar, başarılı bir okul ve iş hayatı dilerim.
king
(07/10/2015 - 12:47)
2011 yılında YTU makineden mezun biri olarak şunu söyleyebilirim. Bu konuda size hak veriyorum.Özel sektörde yoğun çalışıp az maaş alan çok fazla makine mühendisi var.Her sene yaklaşık 10 bin makine mühendisi mezun oluyor.Bu duruma bir çare bulunması gerekir.
maximum
(07/10/2015 - 17:03)
Aslinda pek de oyle degl. 10bin kisi mezun oluyor ama kac tanesi muhendis tartisilir
Alperen34400
(07/10/2015 - 20:22)
@maximum kardeşim herşeye muhalif olma;Öyle yada böyle Okuldan Mühendislik diploması alan herkes Mühendistir,Ha mühendislik yapıyordur yapmıyordur o farklı bir durumdur.Burda saatlerce tartışırız eğitim sistemini okulun kolaylığını zorluğunu Ama sen Zannediyor musun ki sadece Yıldızda yada mühendislik bölümü olan her yerde böyle,Tıptan mezun olanların hepsi on numara doktor değil,tabiki iyilerde vardır ama onların iyiler ide Yıldızdan mezun olup iyi yerlerde olanlar gibi,Gerisi Hep ortalama doktor Tıpkı ülkemizdeki Ortalama Mühendisler Gibi.Biliyorum çok heyecanlısın kendini gösterip Ben İyi mühendisim,ben iyi yerlere geleceğim siz göreceksiniz gibi düşünüyorsun(Nerden çıkardın deme yazdıkların bunu söylüyor) Umarım Mezun olunca Burnunun üstüne çakılmazsın...Site yönetiminede tavsiyem Serbest kürsüde mezun olan arkadaşlara bir anket yapsınlar.Son 3-5 yılın mezunlarına Sorular gayet Basit ´´1)Yıldızdan Mezun olmaktan Memnun musunuz ? 2)Tekrar okuma şansınız olsa yine Mühendis olur muydunuz? Öyle Kolay şuranın Genel Müdürü Yıldız Makine Mezunu diye paylaşmak.Toplasan toplasan kaç tanesinin genel müdürü ayrıca?10 bilemedin 15.Ya diğerleri bu okul 500 mezun veriyor 4-5 dönemdir belkide daha fazla,Bunların içinde asgari ücrete işe başlayan yok mu?Özel sektörden umudu kesip Dershaneler köşelerinde Kpss çalışan yok mu?Şu an iş bulma olayının Torpil(günümüz adı referans)le %90 oranında olduğunu bilmeyen var mı Allah aşkına?Biraz gerçekçi olalım;Mezun arkadaşlarda var aramızda onların yazdıklarını okuyun Hala pembe gözlüklerle bakmayın.
talatabi
(07/10/2015 - 22:58)
hadi burdakiler olaya pembe gözlüklerle bakıyor olsun,
sen hangi gözlükle bakıyorsun ? neyin kafasındasın ?
şunu da bi anlayamadın gitti, referansa torpil diyon hala. evet belki bu referans işini kötüye kullanan, işi bilmediği ve düzgün yapamayacağı halde işi sadece tanıdık vasıtasıyla kapan tipler de var. ancak ondan çok daha fazla şekilde , referans ile iyi çalışacak insanlar bir yerlerde işe giriyor. torpil bu demek değil lütfen idrak et bunu. işe alan adam tabiki güvendiği adamın sözüne inanıp onun referans gösterdiği kişiyi işe alacak. emin ol sen bi yere yönetici olarak gelsen (bu kafayla biraz zor) sen de bir dostundan, bir hocandan ´´ ya bana analiz bilen, tasarımdan anlayan, az çok üretim bilen ´´ biri lazım dediğinde onun sana önereceği kişiye torpil geçmiş OLMUYORSUN
maximum
(08/10/2015 - 07:10)
@Alperen34400 kardeşim ben zaten mezunum ve çalışıyorum. şu an da işten yazıyorum zaten. muhaliflik yaptığım yok ben de sen gibi fikirlerimi yazıyorum buraya. benm senin görüşlerine müdahale etmediğim gibi sen de müdahelesiz bir şekilde düşüncelerini yazabilirsin
AZARGA
(08/10/2015 - 18:56)
Ümitisizlige kapilmayin gencler Allah herkese rizkini verir,az yada cok
Alperen34400
(08/10/2015 - 20:56)
Allah gönlünüze göre versin Kardeşlerim;umarım hepiniz yüksek yerlerde 20-30 bin tl maaşla genel müdürlük yaparsınız,yada kendi şirketinizi kurarsınız.Yinede @AZARGA çok doğru söylemiş,fazla ümitsiz olmamak lazım
Safsatr
(09/10/2015 - 11:57)
4 sene önce bu okula girdiğimde de öğrencilerinde aynı eziklik vardı mezun oldum gidecem hala aynı eziklik var. bölümle konuşacam özgüven dersi, vizyon dersi filan açsınlar. ya da gidin alptekin hocamızdan bi ders filan alın nebileyim. bakın tek tek yazıyorum:

öncelikle ösym meslek edindirme kurumu filan değil. 18-19 yaşımızda, yeteri kadar hayat tecrübemiz yokken bu kurumun sınavına girip yükseköğrenim almak istiyoruz. neden? çünkü, üzülerek söylüyorum "daha iyi mayış" için. ülkenin durumu bu halde maalesef. hayır bak! sen mühendislik konusunda eğitim almaya gelmişsin, o yükseköğrenim kurumunun sana hiçbir şekilde iş veya mayış garantileme gibi bi zorunluluğu ve sorumluluğu yok. hatta akademik açıdan bakarsak, "piyasaya adam yetiştirmek" kavramı eleştiriye açıktır.

ikincisi; sen bu okulu kazanıp geldiysen belirli bir seviyeye, kültüre sahip olma olasılığın var. bakın kesin demiyorum, bu sınavların yetersizliğini gösteriyor. isterseniz o atıp tuttuğunuz anadolu üniversiteleri, isterseniz sizi pamuklara saran üniversitlerin birinde olun. bundan sonra kendi başınasınız! iyi bir maaş, güzel çalışma koşulları mı istiyorsun? çalışarak bu hakları kazanacaksın!

üçüncü olarak mayışa gelelim. şimdi hızlı yükselme, kendini geliştirme, kurumsallık vs sebeplerden özel sektörde çalışmak istediğinizi varsayıyorum. size şöyle bir örnek vereyim: manav dükkanı açtınız ve bir takım ürünler satıyorsunuz. bi süre sonra size en çok karı getirecek malı satarsınız di mi? ondan para kazanmak istersiniz di mi? evet güzel kardeşim, o hikayedeki mal biziz. gireceğin şirket senden ne kadar para kazanacak ona bakar sana ona göre maaş verir. sen 4 sene boyunca ağlayarak gezip iki gram ufkunu genişletmediysen kusura bakma ama ben okuluna bakmaksızın seni geri çeviririm.

yine mayıştan devam ediyorum, o 1000, 1500 lira maaş alma durumu işe yeni girdiğinizde deneme sürecinde size verilen paradır. (istisnai şirketler olabilir, orada da çalışmayın zaten) kendinizi ispatlayıp kadro aldıktan sonra o mayış artar.

son olarak da size bu satırları staj yaptığım yerden yazıyorum. departmanımızın müdürü ve şefi yıldız mezunu. hala çok genç yaştalar ve şirket de hatrı sayılır bir yer. umudunuzu kaybetmeyin gençler her şey sizde bitiyor.


n\a
(20/10/2015 - 08:25)
Değerli Arkadaşım,

Kesinlikle ve kesinlikle kendini bosch mercedes ve arçelik grubu ile sınırlandırma buralarda memur olursun..

Kendini Ulaşım ve Enerjis ektöründe geliştirmeye bak.
5000-10000 TL arasında maaş almak mümkün.

ASME API AWWA birçok standartları öğrendiğin takdirde konstrüksiyon alanında öğrenemeyeceğin şey yok.

İYİ BİR MÜHENDİS OLMANIN PIPING(borulama stress analizleri ,et kalınlığı hesaplamalrı) ve PUMP DESIGN(basınç kaybı hesaplamaları gibi) yapmaktan geçiyor.

ALARKO-CENGİZ-ÇALIK-ENKA-LİMAK gibi Türkiye de ve dünyada milyar dolarlık projeleri olan gfirmalara girmeyi dene,enerji ve şantiye alanında kendini geliştir.

Proje ve P&D nasıl okunur,nasıl hesaplamalar yapılır bunları gör,sen yıldızda öğrendiklerin hiçbir işe yaramıyor,hocaların dahi bir çok konuda bilgisiz,sana yıldız öğrenmenin yolunu öğretiyor sadece,bu iytü ve odtü içinde geçerli.

Ben sana tecrübeli bir ağabeyin oalrak diyorum,kafanı hiçbirşeye takma,rızkı veren Allah´tır 1500 tl yi de küçümseme,bu ülkede 750 tl ile geçinen var,elbetteki dediğin piyasa düştü ve yıldız kendi öğrencisine sahip çıkmıyor.

Dediğim gibi enerji,ulaşım,şantiye alanında kendini geliştirmeye bak.bosch arçelik ford tofaş gibi yerlere giderek memur zihniyetini benimseme,çok fazla birşey öğrenemezsin,memur olursun..


Hepinize iyi çalışmalar...
n\a
(20/10/2015 - 08:32)
Dediğim gibi kendinizi yukarıda bahsi geçen firmalarla sınırlandırmayın,onlar cv ye güzellik katar vitrin süsü olur,ama bir ulaşım veya enerji sektöründe proje mühendisi olmak çok şey katacak,yerli ve yabancı firmalarda çalışmanızı sağlayarak,sizlerin konstrüksiyon bilgisini arttırrak satın alma ihale takip yerli ve yabancı firma sahipleri ile toplantılar,asme awwa apı gibi dünya standartlarını öğrenme,standartlardaki malzeme bilgisi vs.size çok şey katacaktır.
Belize
(20/10/2015 - 11:05)
@Tuğrulbey1299 bu saydığın şirketlerin Ar-Ge sinde çalışıyorsan hiçbirinde memur olmazsın.Abartma bence, o kadar Odtü,İtü memur olmaya mı giriyor oralara?
n\a
(20/10/2015 - 15:43)
@Belize,

Dünya artık enerji ve ulaşım alanında yönleniyor,drnin dediğin şirketlere binlerce başvuru var,benim dediğim sektörlerde ise başvuru az ve hiç kimse bunu düşünmüyor,iyi bir maaş ve hayat beklentisi istiyorlarsa fors otosanın arkasından koşmanın mantığı yok....

Arkada(birkaç sene sonra) binlerce mühendis geliyor,piyasa düşecek şu an yeni emzunalr kendilerini adam gibi yetştirmezler ve doğru sektörlere yönlenmezlerse işleri zor..


n\a
(20/10/2015 - 15:46)
Saçma sapan mülakatlarda insanlarını dini ve siyasi eğilimini ölçmeye çalışıyorlar bu mülakatlarda,yukarıdaki yazılan şirketlerde,kimse kusura bakmasın bosch ta ford ta çalışmak bir ayrıcalık değildir..

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.