usis - mkm

AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
KOMÜNİST FAŞİST mi DİNCİ FAŞİST Mİ?
Bugün okulda ne oldu acep, birileri anlatır mı?

Duyduğuma göre - amacım size teyid ettirmek- , dün bir kaç Müs-Gençli yoldaş Tonozun önündeki sol franksiyonlardan birinin yanına gitmiş: ´´ Bu başörtüsü ile ilgili afişinizi indirir misiniz, ya da o kelimelere çizgi atın demiş´´ Yani rica etmişler, ama komünist faşistler karşı çıkmış... Sonrasında sanırım bugün 5-6 kişilik Müs-Genç, kalabalığa girmiş...
Doğru mu acaba?

Bir de sol grup denilen sadece TKP mi kavga etmiş. Diğer solcu gruplar da aktif kavga yapmışlar mı çok merak ediyorum yaf...Mesela, Gençlik Muhalefeti, YDGH(btp´nin), TKİP;Ekİm Gençliği falan..?

Son bir şey, Müs Genç, ´Kahrolsun Kemalist TKP´ diye bağırıyordu...Bu doğrumuymuş yaf?
Öteki sol grupta ´ Mustafa kemalin askerleriyiz´ diye slogan atmış..Doğru mu?
Hayır öyle bir şey varsa, anlamadım da olayı...

TKPye ve tüm sol gruplara göre:
* Mustafa kemal Atatürk burjuvadır,faşisttir.
*Kemalizm bir faşizmdir
de ondan merak ettimdi...


gönderen: sontegin - 20/10/2010 - 17:14
 Soru Hakkında Yazılan Cevaplar:
yorum yapan(tarih) yorum
yarayan kana
(20/10/2010 - 21:00)
valla bugün ben de bişey anlamadım da, komünistlik bi ideoloji, katılırız katılmayız o bizi ilgilendirir ama diğeri bence faşizan bi olay
sontegin
(20/10/2010 - 21:04)
Diğeri derken Müs-genç mi?
Kemalistler mi?
:)
kb7
(20/10/2010 - 21:10)
Ben ne olduğunu bilmiyorum,ama yazdıkların için bir şey söylemek istedim.

Öncelikle amacım kimsenin kalbini kırmak,düşüncesine saldırmak değil.Eğer sürçü lisan edersemde kusuruma bkamayın art niyetli değilim arkadaşlar.

Bir kere,Kemalizmin ne olduğunu tam olarak kaçımız biliyor?Kemalizm kimi insanlar için resmen din olmuş.Kimi insanlar,inanç ile kemalizmin bir arada olmayacağını söylüyor.Ben bildiğim kadarıyla konuşuyorum.Hiç bir siyasi partinin üyesi vs vs değilim.Benim büyüklerimden gördüğüm kemalizm kısaca şu: İnsanın yaşadığı zamandaki tüm ihtiyaçlarını en modern şekilde temin etme çabası.Ve bunu temin ederken başkalarının hakkını gasp etmeden,kendini geliştirirken aynı zamanda öğrendiğin ilim sayesinde ülkenide geliştirmen.bireyin özgür olmasıdır Ulu Önderimin bahsettiği. Şüphesiz özgür olan birey,kendine anlatılanları sorgulayabilir.Düşünceleri yorumlayabilir.Mustafa Kemal Atatürk´ün bize anlatmaya çalıştığı şey şudur; Kendi geleneklerini,geçmişini,atalarını unutmadan en ileriye gitmeye çalış.En ileriye ulaşma arzusu için Batının ilmini al.Peki niye Batı demiştir sizce?Çünkü teknolojide Batı en ileride olduğu için.Bize,batıyı taklit edin,batılıların yaşam tarzını olduğu gibi kabul edin dememiştir.Batının iyi olduğu yönleri,(gerek yaşam tarzı gerek bilim) alın demiştir.

Mustafa Kemalin Askerleriyiz sloganı hoş bir slogandır ama bakalım Mustafa Kemalin yapmak istedikleriyle sizin düşünceniz bir mi?Mustafa Kemal,öğrencinin lisede,üniversitede bilgi için en iyisini yapmayı,en iyisini öğrenmesini istemiştir.Mustafa Kemalin askeri olmak,ilk önce alınan eğitimin hakkının verilmesiyle olur.

TKP,adı üzerinde komünist bir partidir.Ve TKP düşüncesine sahip olan birini Mustafa Kemalin Askerleriyiz demeside son derece mantıksızdır.Komünizm ile Cummhuriyet ayrı şeylerdir.


2. bir konu,ki bence bu daha vahim, bugün diğer grubun attığı slogandır.Tekbir(AllahuEkber),yüce dinimiz İslamın,savaşlarda kullanılan,müslümanın bozalan moralini anında düzeltebilen,birliği,beraberliği,dahada önemlisi Allah(cc.)´ı nankör insanoğluna tekrar hatırlatan,mucizevi bir sözdür.Bu sözün,herhangi bir siyasi tartışma içinde slogan olması beni bugün çok üzdü.Gösterinin amacı ne olursa olsun,Tekbiri,maalesef bizim Y.T.Ü lü arkadaşlarımız değil,Tüm Türkiye çok kullanmaya başladı.Tekbir,gösterilerde söylenemez.Namaza başlarken,secdeye varırken,rükuya giderken söylenen,yüce dinimin bu sözcüğü gösterinin amacı ne olursa olsun kullanılamaz.

Allah(cc) yolunda bir hareket yapılırsa eğer,herkes emin olsunki içinde Allah(cc) inancı bulunan herkes bu yolda ter döker.Ve Tekbir,Allah(cc) yolunda yapılan hareketi müjdeler.O yüzden herhangi bir siyasi gösteride,veya siyasi olmayan gösteride Tekbirin kullanılması beni son derece üzüyor.


Uzun yazdım farkındayım ama son olarak şunu söylemek istiyorum.Bu ülkede herkes Mustafa Kemali kendi istediği gibi görüyor.Bu ülkede herkes anlamı önemli olan bir sözcüğü dikkat etmeden rahatça kullanabiliyor.

Unutmayın; Mustafa Kemalde bir Müslümandı.Kimileriniz buna inanmıyor.Kimilerini Yahudi,yahudi dönmesi,dinsiz,ateist,hatta deccal diyor.Siz ne derseniz deyin,Ben ve benim gibi düşünen insanlar Atatürk´ün Müslüman olduğunu düşünüyor.Bir insanın gerçekten müslüman olduğunu ise sadece Allah(cc) bilir.

Oyüzden kemalizmi,İslama karşı görmekte,göstermekte son derece mantıksız ve yanlıştır.

Kamuoyunda dolaşan haberlere bakıp yorum yapacağınıza,Kamuoyunda dolaşan haberlerin her zaman taraflı olduğunu,bu haberlerle ülkenin geleceğini yorumlayamayacağınızı,ülkenin geleceğini; ancak Osmanlı´nın çöküş zamanlarını okuyarak yorumlayabileceğinizi söylemek isterim.Osmanlı´nın çöküş zamanları hakkında,belgeli yayınlar ile,tarihin tekerrür ettiğin birleştirerek,ülke üzerinde dönen oyunların sadece isim ve aktör değiştirdiğini görebilirsiniz.

Belki çok sıradan gelecek ama; Dün sağ ve soldu,bugün Türk ve Kürt.bugün alevi ve sünni.bugün müslüman ve laik.(ki laikliğin müslümanlıkla bir olmayacağını iki tarafta savunur,halbuki ne kadar saçma bence).

Uzun yazdım kusura bakmayın.İyi akşamlar.



81onur38
(20/10/2010 - 21:28)
Komünist partililer o sloganı atmaz.

Müs- Genç dediğin muhtemelen yeni yeni türeyen para odaklı modernize yobazların oluşturduğu garabettir. Kibar olamazlar onlar...Madem bahsettiğin kadar kibarlar neden yine senin deyiminle ´´ girmişler´´ ?

Laiklik unsurunun nelerle örtüşüp nelerle örtüşmediğini ilkokul çağından itibaren emektar öğretmenlerimiz bize anlatmaya çalışır. Daha geniş ufuklar yaratılsın diye önümüzdeki engelleri kaldıran bu olguyu kendince hedef edinenler yıllardır sömürmeye çalıştıkları Kemalizm´in yıkılmasını büyük bir iştahla beklemektedirler.

Bunlar da onlardan.

Kemalist düzen her ne kadar yıpranmış olsa da varlığını devam ettirecek. Bir inancı siyasallaştıran, kendini o saçmalıkların temsilcisi olarak görüp olay çıkartanlara hak ettiği verilmeye eminim devam edecek.

Kimsenin bir diğerini kışkırtmaya hakkı yok. Ben bahsi geçen üzeri çizilmesi gereken o kelimeleri görmedim ama var olan bir düzeni kafasına göre değiştirmeye çalışanlara verilen tepkilerde doz aşımı okul içinde faşist saldırılara sebep olamamalı.

Mustafa Kemal´in yaptıklarını sindiremeyenlerin kuyruk acısından dolayı uluyuşları yeni değil. Tek bilinen onun kurduğu devlette yaşayacaklarsa kuyruk acılarını içlerine atmaları gerektiği.
n\a
(20/10/2010 - 22:20)
2 taraf da radikal.
hunter0006
(20/10/2010 - 23:52)
kb7 sana %100 katılıyorum ve yorum yapmak istemiyorum sen en doğruları yazmışsın saygılar yazını beğen butonu aradım ama bulamadım
satellite
(21/10/2010 - 01:14)
komunist faşist ne yav.. hadi "faşist komunist" denir tkp için, bence o bile yanlış.. reformist de bişi de de, faşist ne arkadaş? nasyonal sosyalizm kadar absürt bi de. bu tip bilimsellikten uzak ama halka yedirilmiş yanlış düşünleri hitlere mi borçluyuz acaba :) o mu başlattı :)

ya da şey mi bu, hani türbana karşı olmak faşistliktir ondan bunlar faşist komunist falan.. eheh yerim yüzlerce yıllık bilimi kenara atıp yeni yeni şeyler türeten halkımı ben.

komun yaşam nedir, nasıl olur, komunizm nedir, olabilirliği nedir, bilimsel tabanı nedir, araştırmalar bilmemneler nedir.. bunlara bakma.. araştırma hiçç "buynlar faşişşt" de başına faşist yapıştır..

sunay akın´ın dediği gibi, biz deveye "boynun neden eğri" diye soran bir milletiz. açıp ansiklopediye bakmak yerine hayvana sorarız...

o değil de, tkp yi kıçım kadar sevmem, yanlış anlaşılmasın. allaan reformistleri :)

bi de başlığı açan kişiye hitaben yazmadım. bunu söyleyen bir o değil çünkü.
kızılyıldız
(21/10/2010 - 01:59)
ORADAYDIM. öncelikle okulumuzda hala toplumsal,siyasal meselelere duyarlı birilerinin olmasını görmek sevindirici bir durum. bugün yaşanan meseleye gelirsek bugün bi kısmı ibda c bi kısmı a.g.d (saadet partililer) kısacası radikal islamcı diyebileceğimiz bi grup kişi okula gelerek tkp li öğrencilerin 6 kasımda yöke hayır ´fermanları yırt at, ayağa kalk´ afişini indirmelerini istedi.gerekçe iste afişte yökle hükümetin işbirliğiyle üniversitelerde cemaatlerin tarikatlarin önünün açılması,mualif tarafların da baskı altına alınması uygulamalarına karşı yök e akp ye karşı üniversitelileri mücadeleye haklarını aramaya çağırmasıdır. kendilerinin bu gerici toplamın isteği bu afişlerin indirilmesidir. tkp li öğrenciler böle bişeyi kabul etmediler edemezlerdide. üniversitelerde afiş asmak siyasi çalışma yapmak uzun mücadelelerin sonucunda elde edilen bi kazanımdır. tkp lilerin indirmiyoruz cevabına karşı ibda c liler hazırlanın o zaman cevabını verdiler. sonrada bir çoğu farklı okullardan yandaşlarıyla ,sopalarla zincielerle soda şişeleriyle okula girdiler ve saldırdılar! polis ve ögb sadece seyretmekle yetindi ve gericilerin şeriatcilerin cephanesi bitincede onları korumaya aldılar! doğrudur bu islamcılar kemalist tkp diye slogan attılar .ama tkp li öğrencilerin kemalizmin askerleriyiz diye bi slogan atması kesinlikle söz konusu değildir. tkp liler komünisttir kemalist değildir! gericiler biz allahın askerleriyiz diye bağırdı. tkp liler karanlığa faşizme şeriate geçit yok,üniversiteler bizimdir cemaate yobaza bırakmayız ve benzeri sloganlar attılar. tkp liler le birlikde öğrenci kolektifinden ve gençlik muhalefetinden arkadaşlar mücadele ettiler bu ibda c lilere karşı.
SEÇking
(21/10/2010 - 12:29)
kb7 doğru söylüyo
cancak
(22/10/2010 - 12:15)
TKPlilerin Kemalist olması dünyanın en saçma olayıdır.tam tersi Mustafa Kemal´den nefret eder o hainler.Unutmayın ki PKK da komünist marksist leninist bir yapılanmadır.Komünistler hiçbir zaman cumhuriyeti savunmazlar onların amacı Türkiye Cumhuriyeti ni yıkıp yerine marksist komünist bir düzen getirmek.Federal Cumhuriyet kurmaktır.Komünistler Atatürk´e düşmandır.Yine kavgadaki diğer tarafta aşırı islamcılardır.
PATRIOT
(22/10/2010 - 12:24)
haklısınız komünistler her zaman Türkiye Cumhuriyetine düşman olmuşlar.o alçakların tek amacı cumhuriyeti yıkıp,Atatürk devrimlerini yıkıp yerine komünist devrim yapmaktır.aynı zamanda komünistlerin büyük çoğunluğu PKK yı desteklemektedir.Komünistler gözünü kırpmadan Türk askerine kurşun sıkabilecek kadar şerefsiz insanlardır
hopali
(22/10/2010 - 12:27)
arkadşım suç okul yönetiminde öğrencilijkle uzaktan yakından ilgisi olmayan komünistleri okuldan uzaklaştırmazsanız böyle olur.bu şerefsizler diğer öğrencilerin eğitim hakkını gasp etmektedirler
kemalist
(22/10/2010 - 12:30)
en komiği de şudur. adamlar komünistim diyorlar her zaman tonozdalar.tonla para harcıyorlar.acaba cumhuriyeti yıkma ütopyalrını gerçekleştirince tonozda oturabilecekler mi?
radiohead
(22/10/2010 - 13:34)
tek taraflı yorumlar hep tek taraflı yorumlar. devam edin sonra ülke bölününce siz hala gomunust la bu dersniz bunlar yaptı dersiniz, devam edin ayrışmaya böyle..
satellite
(22/10/2010 - 13:38)
eheh yalnız son 4-5 yorum komedi :)))
st.misery
(22/10/2010 - 14:56)
bu platformda bol bol siyasi yorum köşesi açılsın

valla lan

gene öldüm gülmekten...
adaletli
(23/10/2010 - 22:10)
hepsi iyi ama satellite ve st.misery nin anneleriyle sevişmek bir başka haz

Cevap Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.